سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۵

اخبار

برگزاری همایش سلامت در بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری

این همایش با حضور مدیران و مسئولان شهرستان امیدیه و به مناسبت هفته سلامت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به مناسبت هفته سلامت "همایش سلامت" با حضور امام جمعه ، مدیران و مسئولان شهرستان امیدیه در سالن آمفی تئاتر بیمارستان شهید ایرانپور نفت برگزار شد.
در این همایش پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ، رئیس بهداشت و درمان طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به حاضران خلاصه ای از عملکرد این مرکز را در سال گذشته به صورت پاورپونت ارائه نمود و گفت : 
با راه اندازی ساختمان جدید بیمارستان و تجهیز آن به دستگاه ها و تجهیزات پزشکی مدرن ، مشکلات درمانی منطقه تا حدود زیادی کاهش یافت و در تلاش هستیم تا فاز 2 این پروژه نیز به موقع به بهره برداری برسد.
دکتر ناصر مظفری از همکاری و همراهی همه مدیران و مسئولان منطقه در سال گذشته تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این تعامل و همکاری در سال جدید با عمق بیشتری دنبال شود.

 

سخنان حجه الاسلام والمسلمین علیزاده امام جمعه امیدیه

سپس امام جمعه شهر امیدیه طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته سلامت به اهمیت بهداشت در اسلام اشاره کرد و گفت : دین اسلام دین طهارت و پاکیزگی است و همه می دانیم که ریشه بهداشت از پاکیزگی است .
حجة الاسلام والمسلمین علیزاده تالیفات حوزوی در بحث بهداشت و پاکیزگی را یادآور شد و اظهار داشت : کتابهای زیادی توسط بزرگان مذهبی در بسط بهداشت و طهارت نگاشته شد و حتی نوع خوردن و آشامیدن نیز در دین مبین اسلام مشخص شده است.
وی تزکیه جسم و روح را مرتبط با بهداشت و سلامت دانست و افزود:در اسلام حتی بر تزکیه حیوانات نیز تاکید شده است .
وی از عملکرد بهداشت و درمان در خدمت رسانی به مردم بومی منطقه تشکر کرد و خواستار تداوم این خدمت رسانی به نحو احسن شد.

 

سخنان دکتر احمدی رئیس بیمارستان

در ادامه رئیس بیمارستان ضمن گرامیداشت هفته سلامت به تاریخچه بهداشت اشاره کرد و گفت : اهمیت بهداشت به حدی است که یک سازمان بزرگ بنام سازمان بهداشت جهانی برای پیگیری مولفه های آن تشکیل شده است و امور مربوطه را رصد می کند.
دکتر کبری احمدی خودمراقبتی را یک عامل مهم در سلامت جامعه دانست و بر فراگیری مهارت های آن توسط آحاد جامعه تاکید کرد.

 

سخنان دکتر شاهرخ اکبریان متخصص روان پزشکی

سخنران بعدی دکتر شاهرخ اکبریان بود که به بحث مهارت آموزی فرزندان پرداخت و گفت: مهارت آموزی فرزندان باعث بالا رفتن میزان ایمنی آنان در برابر حودث و اتفاقات ناگوار می شود و به نوعی سلامت آنها را تا حدودی تضمین می کند.
متخصص اعصاب و روان بر لزوم بازنگری در نحوه تربیت کودکان در حال حاضر تاکید کرد و اظهار داشت : خریدن وسایل لوکس و گران قیمت لطف در حق فرزندان نیست بلکه آنچه که باید والدین انجام دهند توجه به روان فرزندان و یاد دادن مهارت های زندگی است .
وی گسترش ایدز را در جامعه یک خطر جدی خواند و افزود: بایستی مدیران و مسئولان در سراسر کشور با مدیران و متولیان آموزش و پرورش جلسات مشورتی برگزار کنند و بر لزوم آموزش به دانش آموزان اقدامات جدی صورت گیرد تا از گسترش ایدز در جامعه جلوگیری شود.
دکتر اکبریان لزوم نهاد امور تربیتی را در آموزش و پرورش یادآور شد و گفت : متاسفانه این نهاد تاثیر گذار در آموزش و پرورش حذف و به جای آن مشاور در نظر گرفته شد و کار مشاور نیز بررسی مشکل دانش آموزان تعیین گردید یعنی برای پیشگیری برنامه ای وجود ندارد و فقط در زمان بروز مشکل به آن رسیدگی می شود که این روش کاملا غلط می باشد.
روان پزشک بهداشت و درمان در پایان چند نمونه از مهارت آموزی به فرزندان را مثال زد و اضافه کرد : پیشنهاد ما به عنوان روان پزشک اینست که تقاضاها و درخواست های فرزندان اولویت بندی شود و از هر پنج درخواست فرزند ، دو اولویت مهم آن بلافاصله برآورده شود ، دو درخواست دیگر اصلا برآورده نشود و یکی دیگر نیز با تاخیر برآورده شود تا فرزند یاد بگیرد که همیشه زندگی بر اساس میل او پیش نمی رود بلکه زندگی فراز و نشیب دارد.

 

سخنان دکتر بابک رمضانی متخصص قلب و عروق

آخرین سخنران همایش دکتر بابک رمضانی بود که ضمن گرامیداشت هفته سلامت ، روش های زندگی سالم را برشمرد و گفت : رژیم غذایی ، ورزش متناسب و سبک زندگی مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامت انسان است و ما به بیماران قلبی توصیه می کنیم به این نکات ساده و در عین حال مهم توجه کنند .
متخصص قلب و عروق ریسک فاکتورهای قلبی را یادآور شد و با ذکر چند مثال نحوه کنترل آنها را گوشزد کرد.
 

همایش

 همایش

 

 
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ۱۳:۱۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۶۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید