رعایت حقوق گیرندگان خدمت و ارتقاء فرهنگ پاسخگویی از مهمترین موضوعات این کنفرانس بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری کنفرانس آموزشی رعایت حقوق گیرندگان خدمت و تکریم ارباب رجوع با هدف ارتقا فرهنگ پاسخگویی ، صیانت از حقوق بیماران و بهبود رضایتمندی بیماران و مراجعین در سالن آمفی تئاتر بمارستان شهید ایرانپور برگزارشد .
در این برنامه آموزشی منشور حقوق بیمار در ایران ازجمله دریافت مطلوب خدمات سلامت ، دادن اطلاعات لازم و کافی به بیمار، حق انتخاب و تصمیم گیری بیمار در دریافت خدمات سلامت ،حفظ حریم خصوصی و دسترسی به نظام کارآمد شکایات توسط کارشناس بهبود کیفیت تشریح گردید.
لزوم نصب منشور حقوق بیمار در بخش ها و واحدهای درمانی ، آگاهی کلیه کارکنان و انطباق عملکرد آنها با این منشور ،لزوم پوشش استاندارد و مشخص بودن هویت رده های مختلف کارکنان برای بیمار و سایر مراجعین از دیگر نکات مورد اشاره در این کنفرانس بود .
حفظ حریم خصوصی بیمار ، ایجاد امنیت روانی و رعایت موازین شرعی و اصول حرفه ای نیز در این کنفرانس مورد تاکید قرار گرفت .
در پایان به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد .