سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۲۰
 

اخبار

تمهیدات لازم سازمان در تامین نیازهای پزشکی/ اجرای بخشنامه مقام عالی وزارت

دکتر حبیب اله سمیع : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در راستای بخشنامه ابلاغی مقام عالی وزارت تمهیدات لازم را برای تامین نیازهای پزشکی فراهم می آورد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این که رویکرد سلامت محور نقشی مهم و پیشگیرانه در بروز بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها دارد، گفت: دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط ویژه کشور در اولویت تامین قرار خواهد داشت و تا حد امکان تلاش خواهیم کرد نیازهای درمانی بیماران فراهم آوریم.

دکتر حبیب اله سمیع اعلام کرد: سیاست‌های دولت برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها در دستگاه‌های دولتی که رئیس جمهوری محترم در جمع مدیران دولت بر آن تاکید داشته‌اند، محدودیتی را برای تامین ارز مورد نیاز به‌منظور خرید دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایجاد نمی کند و با توجه به شرایط ویژه کشور، هدف از اجرای این سیاست‌ها، تنها صرفه‌جویی در هزینه‌هایی است که در عمل تاثیری در کارآیی دستگاه‌ها ندارد.

وی افزود: براساس بخشنامه دوم مردادماه وزیر محترم نفت، هزینه‌های غیر ضروی در شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت به هیچ وجه شامل ارائه خدمات درمانی به بیماران نمی‌شود و در ستاد و مناطق عملیاتی هیچ محدودیت و مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید کرد: خدمات سلامت محور نیز با محدودیت روبه‌رو نمی‌شود و حتی تلاش می‌کنیم با تمهیدات لازم خدمات مطلوبتری ارائه شود.

دکتر سمیع اظهار کرد: بخش‌های ستادی و مناطق باید با همکاری یکدیگر ارائه خدمات با کیفیت به‌ویژه در مناطق عملیاتی را در راس فعالیت‌های خود قرار دهند.
وی افزود: عمده فعالیت‌های عملیاتی صنعت نفت در 2 استان خوزستان و بوشهر متمرکز است، بنابراین تلاش‌ها برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی و افزودن بر کیفیت آنها ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام کرد: رؤسای واحدها در مناطق مختلف، در تهیه و نگهداری از تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز اهتمام لازم را داشته باشند و صرفه جویی در دارو و تجهیزات مصرفی تا جایی که به کیفیت خدمات موثر نباشد مورد نظر است.

دکتر سمیع گفت: با توجه به اجرای دستورعمل‌های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و همسو با سیاست‌ها و اهداف کلی اقتصاد مقاومتی و شعار سال (حمایت از کالا ایرانی) استفاده از داروها و تجهیزات پزشکی تولید داخل در دستور کار همه مناطق قرار گرفته بود.

وی با بیان این که یکی از شکایت‌های گیرندگان خدمات تایید نشدن هزینه داروهای خارجی است، تاکید کرد: داروهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود و مورد تایید انجمن تخصصی هستند، در اولویت قرار دارند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت یادآور شد: رویکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، پیشگیرانه و سلامت محور است تا درمان‌گرا، زیرا نگاه جدی به مقوله سلامت و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن، نقشی مهم و پیشگیرانه در بروز بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها ایفا خواهد کرد.
۶ اَمرداد ۱۳۹۷ ۲۰:۳۹
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید