سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۳۴
 

اخبار

برگزاری مانور شرایط اضطراری فرودگاه آغاجاری با مشارکت فعال بهداشت و درمان

هدف از برگزاری این مانور شبیه سازی با حادثه واقعی و تمرین شرایط اضطرای بوده که به تیم بحران کمک می کند تا در حوادث غیرمترقبه بتوانند آن حادثه را کنترل و مدیریت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری مانور طرح اضطراری و مدیریت بحران در فرودگاه آغاجاری مطابق با دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری و ایکائو ( DOC 9137 ) در راستای الزامات مندرج در طرح اضطراری فرودگاه ( Airport Emergency Plan با مشارکت کلیه ادارات ، ارگان ها و نهادهای مرتبط از جمله بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری  برگزار شد.
هدف از اجرای این مانور که تحت نظارت مشاور صنعت نفت در امور هوانوردی ، هواپیمایی و فرودگاهی برگزار گردید شبیه سازی با حادثه واقعی و ایجاد شرایط اضطرای بوده که به تیم بحران کمک  می کند تا در حوادث غیرمترقبه بتوانند آن حادثه را کنترل و مدیریت کنند.

 

علی شمس جزیره رئیس فرودگاه آغاجاری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت فرودگاه به عنوان یکی از ارکان اصلی حمل و نقل گفت : این مانور با اعلام فرماندار شهرستان امیدیه و با رمز یازهرا (س) با به صدا در آمدن آژیر خطر توسط برج مراقبت فرودگاه ، آغاز وضعیت اضطراری و مطابق با تمرینات و جلسات دورمیزی و مانورهای محدود برگزار شده در 18 ماهه اخیر شروع گردید.

دکتر ناصر مظفری رئیس بهداشت و درمان به همراه تیم مدیریت بحران بهداشت و درمان در این مانور مشارکت فعال داشته و بر عملکرد گروه های عملیاتی پزشکی و نقش امدادی-درمانی آنها نظارت کرد.

 

انتقال مصدومین به نقطه امن ، تریاژ مصدومین ، برچسب گذاری مصدومین برحسب شدت مصدومیت و انتقال سریع مصدومین فرضی به بیمارستان نفت و همچنین مشاوره و مددکاری بازماندگان حادثه و بستگان مصدومین به همراه نیروهای امدادی شبکه بهداشت و هلال احمر از جمله ماموریت هایی بود که تیم های پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت به خوبی و با کمترین اشکال به انجام رساندند.

در پایان جلسه تحلیل و آنالیز مانور برگزار و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار گرفت

 
وگ

 

ز

43ث
ث5فث
قغصثق
فغنت

 

لا
خهع
هنفهغ
غقا
اتا
ن
ط

ئو

غق345
ال

 

طز

 
۱۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۰
روابط |
تعداد بازدید : ۱,۷۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید