سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۴۷
 

اخبار

حضور فعال کارکنان بهداشت و درمان منطقه آغاجاری در طرح امیدانه

فعالان محیط زیست در طرحی داوطلبانه و خودجوش اقدام به کاشت نهال در بیابان های اطراف امیدیه تحت عنوان طرح امیدانه نمودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری تعدادی از فعالان محیط زیست شهرستان امیدیه به منظور ایجاد فضای سبز ، کاهش شدت گرما و مهار ریزگردها اقدام به کاشت نهال تحت عنوان "امیدانه" کردند تا هم هوای اطراف شهر لطیف تر شود و هم شدت ورود ریزگردها به داخل شهر امیدیه کاهش یابد.
این طرح تحت نظارت فرمانداری و با حضور هیات های ورزشی ، انجمن های فعال در محیط زیست و سایر داوطلبان و علاقمندان محیط زیست از جمله تعدادی از کارکنان بهداشت و درمان منطقه آغاجاری اجرا و مراحل بعدی آن نیز در دست اقدام و پیگیری است.
درختان به کار رفته در این طرح از نوع درختان سازگار با آب و هوای گرمسیری است و نیاز زیادی به آب و آبیاری ندارند.
گفتنی است جنگل های اطراف امیدیه که هم اکنون نقش مهمی در مهار ریز گردها و کاهش شدت گرما دارند در سال های 61 و 62 به صورت داوطلبانه و خودجوش توسط معلمان و دانش آموزان آن دوره انجام شد و هم اکنون اثرات مفید آن برنامه جهادی به صورت کاملا ملموس قابل درک و مشاهده است و علاوه بر خنکی هوا و مهار ریزگردها ، محل مناسبی برای اوقات فراغت خانواده ها بخصوص جوانان می باشد.
طرح امیدانه که هم اکنون در اطراف شهرستان امیدیه در حال اجراست از همین تجربه موفق الهام گرفته شده و انشاءالله نتایج پربار آن در آینده به نفع منطقه رقم خواهد خورد

خبر

خبر
خبر
خبر
خبر

خبر


۱۹ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۱۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید