سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۳۹

اخبار

هدف گذاری پیشگیری ازسرطان درمعاینات دوره ای کارکنان

بخشی از اقدامات ومعاینات دوره ای سالیانه کارکنان صنعت نفت، مستقیم و غیر مستقیم بر پیشگیری از سرطان تاکید دارند و براساس مواجهات و براساس پروتکل های بین المللی به محض مشاهده علایم سرطان تست های بررسی تکمیلی نیز برای آنها انجام می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان نفت تهران درهفته مبارزه با سرطان دکتر افشین بلوری معاونت طب صنعتی و بهداشت این سازمان با بیان اینکه  برخی در مورد شیوع و بروز سرطان در میان کارکنان صنعت نفت، اظهار نظر های اغراق آمیز دارند گفت:  تازمانی که  مستندات کارشناسی وجود نداشته باشد  نمی توان ادعا کرد که در مناطق نفتی سرطان از شیوع بالاتری برخوردار است.

 وی افزود: آزمایش شمارش گلبول”CBC” برای همه کارکنان انجام می شود و اگر فردی دچار سرطان خون و لنف باشد دراین آزمایش بررسی می شود و درصورتی که لازم باشد با نمونه برداری وآزمایش مغز استخوان درکلینیک تخصصی صورت می گیرد.
  همچنین ، برای خانم ها معاینه سرطان سینه( معاینات ادواری پستان) و تست پاپ اسمیرو ماموگرافی براساس دستور العمل های مربوطه درراستای پیشگیری از سرطان های زنان  انجام می شود و پیشگیری از چاقی  و افزایش  چربی خون  هم از موارد موثر دربروز سرطان ها هستند از برنامه های جدی  است که در طب صنعتی پیگیری می شود.

 

 به گفته بلوری، درمورد آقایانی که  درسنین بالاتر از 50 سال  قرار دارند، تست “psa”  برای  پایش سرطان  پروستات انجام می شود و از هر دو جنس  خانم و آقا  هم انجام آزمایش "تست خون  منفی در مدفوع”OB”  " که برای  تشخیص سرطان های گوارشی است، گرفته می شود.

 

 وی تاکید کرد: پایش بیولوژیکی نیز از اقداماتی است که در معاینات پیشگیری از سرطان موثر است و همکاری مدیریت “HSE”  مناطق عملیاتی را می طلبد؛ به این شکل که HSE    باید تعیین کند چه افرادی وبه چه میزان  در معرض عوامل سرطان  زا هستند،  در این خصوص مذاکرات  و مکاتباتی  داشته ایم  که درصورتی  که به نتیجه  برسد،آزمایش های بیولوژیک  نیز از کارکنان انجام شود که باانجام این آزمایشات مواد شیمیایی  یامتابولیت ها درمایع های بیولوژیکی  بدن مثل  خون و ادرار اندازه گیری می شود.
  بلوری تصریح کرد: کلونولوسکوپی هم  از روش هایی است که در تشخیص و پیشگیری از سرطان نیز موثر است  و درصورت همکاری مراجعین انجام می شود.
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۵۰
تعداد بازدید : ۲,۲۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید