سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۸

اخبار

امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی مسافران نوروزی توسط بهداشت و درمان آغاجاری

با توجه به بارش های سیل آسای اخیر در کشور و بخصوص در خوزستان و با توجه به تاکید مدیریت بحران این استان کلیه مراکز درمانی وابسته به بهداشت و درمان منطقه آغاجاری در آماده باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در پی باران های سیل آسای اخیر و جاری شدن سیل در بعضی از مناطق کشور و بخصوص استان خوزستان و به منظور آمادگی کامل جهت پاسخگویی به هرگونه حوادث غیر مترقبه ، مراکز درمانی این بهداشت و درمان از جمله بیمارستان شهید ایرانپور ، و سایر درمانگاه های خانواده و عملیاتی به حالبت آماده باش کامل درآمدند.

در همین  زمینه و در عصر اولین روز کاری در سال 98 کمیته مدیریت خطر و بلایابه ریاست دکتر ناصر مظفری تشکیل جلسه داد و تصمیمات لازم جهت هر گونه ارائه خدمات به آسیب دیدگان احتمالی را اتخاذ نمود.

رئیس بهداشت و درمان ابتدا ضمن ابراز همدردی با خانواده های حادثه دیدگان سیل های اخیر توضیحاتی در مورد این سیل ها در شمال و جنوب کشور ارائه داد و گفت: حادثه سیل اخیر در شیراز و در نقطه ای که کمتر کسی احتمال اینگونه گرفتاری را می داد نشان دهنده اینست که بایستی در تصمیم گیری ها به تمام جوانب کار فکر کرد و بهترین و کم خطر ترین تصمیم را گرفت تا عوارض کمتری حاصل آید.

دکتر مظفری به آماده باش مراکز درمانی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به عملیاتی بودن منطقه آغاجاری و ریزش باران های شدید و همچنین جاری شدن سیل در شمال و شمال غرب استان خوزستان کلیه بخش ها و واحدهای این مرکز در آماده باش کامل هستند تا بتوانند به موقع وارد کار امداد رسانی شوند.

در ادامه رئیس خدمات پشتیبانی به امکانات و تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه  در روزهای پایانی سال 97  کلیه تجهیزات مورد نیاز تهیه و در دسترس قرار گرفت تا در موقع بحران دچار کمبود نشویم.

عبدالرضا شریفات به سابقه سیل در منطقه آغاجاری اشاره کرد و افزود: در سال 68 سیل بزرگی شهر امیدیه و روستاهای اطراف را فرا گرفت و حتی سیل وارد بیمارستان نفت گردید و خسارات فراوانی به منطقه و از جمله تاسیسات بیمارستان نفت وارد کرد.

وی تجربه آن سال را تلخ و در عین حال آموزنده توصیف کرد و تاکید نمود: امروزه دیگر نباید بگذاریم سیل مراکز درمانی را هم در بر بگیرد بلکه با اقدامات پیشگیرانه ، مراکز درمانی را به محل امنی برای امداد رسانی به حادثه دیدگان تبدیل کنیم.

در پایان این جلسه تاکید گردید که کلیه واحدهای زیر مجموعه بهداشت و درمان تا پایان وضعیت فعلی و فروکش نمودن باران های اخیر در حالت آماده باش باشند.

همچنین تاکید گردید تا لیست افراد کشیک در دسترس همه افراد ذیربط قرار داده شود و آمبولانس ها نیز در آمادگی کامل باشند.

واحدهای خدمات عمومی و بهداشت محیط نیز موظف به کنترل حجم و سلامت کیفیت آب بیمارستان شدند تا در این زمینه نیز مشکلی پیش نیاید.

خبر
خبر
خبر
خبر

 

 

 

 

۶ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید