سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۵۵
 

اخبار

آماده باش کامل بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در پی اعلام وضعیت فوق العاده در استان خوزستان

آمادگی جهت مقابله با هر نوع بحران احتمالی و کمک به سایر مناطق سیل زده استان در صورت درخواست مقامات بالادستی استان از جمله مصوبات این کمیته بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در پی بارندگی های اخیر و به دنبال اعلام حالت فوق العاده در استان خوزستان توسط استاندار برای مقابله و مهار سیل و با توجه به تاکید فرماندار شهرستان امیدیه مبنی بر آمادگی کلیه ادارات و سازمان های مستقر در منطقه ، کمیته مدیریت بحران و بلایای این مرکز جهت ارزیابی میزان آمادگی بیمارستان و مراکز درمانی خود تشکیل جلسه داد.

ابتدا رئیس بهداشت و درمان شرایط کنونی استان خوزستان را توضیح داد و ضمن اشاره به حالت فوق العاده در استان گفت: دستور آماده باش استاندار برای کلیه ادارات و سازمان ها می باشد و طبعا شامل بهداشت و درمان آغاجاری هم می شود و ما بایستی تمام تمهیدات لازم را در نظر بگیریم تا بتوانیم بحران احتمالی را به موقع مدیریت کنیم.

دکتر ناصر مظفری بیمارستان را مقصد نهایی مصدومین و مجروحین احتمالی ذکر کرد و اظهار داشت: به روز بودن لیست کشیک شبانه روزی ، آمادگی بخش های اورژانس ، اتاق عمل ، سی سی یو و دیالیز ، آمادگی آمبولانس ها و تجهیزات سخت افزاری و سایر موارد مرتبط با بحران باعث می شود تا بحران را با آرامش و آسودگی خاطر و با کمترین عوارض پشت سر بگذاریم.

سپس رئیس خدمات پشتیبانی طی سخنانی به تک تک واحدهای مرتبط با بحران اشاره کرد و میزان آمادگی آنها را توضیح داد و گفت : ما آمادگی کامل جهت پذیرش بیماران و مصدومین انبوه را داریم و تلاش می کنیم تا این آمادگی را تا پایان حالت فوق العاده در استان حفظ و تقویت کنیم.

عبدالرضا شریفات حالت فوق العاده را یک حالت خاص و مهم توصیف کرد و گفت: در حالت فوق العاده تمامی امکانات برای مهار بحران بسیج می شود و ما این آمادگی را در واحدها ایجاد کردیم که هر آن تقاضای کمک شود بتوانیم به سرعت خدمت رسانی کنیم.

در ادامه :

- مقرر گردید مرخصی کلیه کارکنان لغو و تاکید گردید هیچکدام از کارکنان و مسئولان از منطقه خارج نشوند.

- سیستم آب که توسط واحد تاسیسات و خدمات فنی و با نظارت کارشناس بهداشت محیط کنترل و تایید شده بود مرتبا نظارت گردد.

- سیستم برق و سیم کشی توسط واحد تاسیسات و خدمات فنی مورد ارزیابی و کنترل قرار گرفت و گزارش آن توسط معاون این واحد در جلسه قرائت گردید.

- مدیر امور دارویی وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی را تشریح و تاکید نمود که تمامی  داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز تهیه و در دسترس قرار دارد و همچنین سرم های ضد مار و ضد عقرب به میزان کافی تهیه و در دسترس افراد مرتبط قرار گرفت.

- مسئول تغذیه گزارشی از وضعیت مواد غذایی ارائه  داد و آمادگی این واحد را جهت پاسخگویی تا پایان فروردین اعلام نمود.

- کلیه آمبولانس ها و ماشین های ترابری در حالت آماده باش قرار گرفتند و تاکید گردید که کارکنان و رانندگان این واحد در دسترس باشند و کسی حق خروج از منطقه را ندارد

- مستندات پر و تکمیل بودن کپسول های اکسیژن جهت موارد اضطراری توسط مسئول تدارکات ارائه گردید.

خبر
خبر
خبر
خبر
خبر

 

 

 

 

 

 

 

۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۳:۵۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید