سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۰۱
 

اخبار

اهدا عضو پزشکیار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به یک بیمار زندگی بخشید

محمد کشاورز ‌پزشکیار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران که بر اثر سانحه رانندگی در حوالی گچساران دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای عضو خود به یک بیمار نیازمند جانی دوباره بخشید .

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت  و درمان صنعت نفت گچساران ؛ مرحوم محمدکشاورز ، یکشنبه 27 مرداد در سانحه رانندگی در حوالی گچساران دچار مرگ مغزی شد و با توجه به تکمیل کارت اهدای عضو ، با رضایت خانواده و تشخیص قطعی پزشکان تیم اهدا عضو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مبنی بر مرگ مغزی کبد وی به بیمار نیازمند اهدا شد .

کار برداشت و انتقال کبد این پزشکیار شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران توسط تیم‌های پیوند اعضا بیمارستان شهید رجایی گچساران ، دانشگاه علوم پزشکی استان و بیمارستان ابو علی سینا شیراز انجام شد .

هر بیمار مرگ‌ مغزی تا زمان سلامت اعضای خود ، می تواند با رضایت خانواده به هشت بیمار نیازمند عضو اهدا کند .

اعضا و نسوج پیوندی قابل اهدای بدن شامل ریه ، کبد ، لوزالمعده ، قلب ، کلیه ، روده ، قرنیه ، غضروف ، دریچه های قلب ، پوست و تاندون است که می تواند بیماران زیادی را از رنج و معلولیت نجات داده و باعث افزایش کیفیت زندگی آنها شود . 

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : روح زنده یاد محمدکشاورز ،‌ پزشکیار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران که با اهداء عضو خود به یک بیمار نیازمند حیات بخشید ، همیشه زنده است .

دکترمحمدمحمدی با تسلیت درگذشت این پزشکیار فداکار به خانواده و جامعه درمانی افزود : حرکت این جوان که در زمان حیات خود با تکمیل فرم اهدای عضو در این کار انسان دوستانه و خداپسندانه شرکت کرده بود ، مصداق بارز ایثارگری و نوع دوستی است که برای همه ما می تواند یک الگو باشد .

وی بیان داشت : فداکاری این پزشکیار که در زمان حیات به اهدای اعضای بدن خود رضایت داده بود الگویی از ایثارگری ، عشق و نوع دوستی در جامعه است و به طور قطع نزد خدا پاداش خود را دارد .

اهدا عضو
۳۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۱,۹۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید