سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۴

اخبار

افزون بر دوهزار سالمند از بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خدمات می گیرند

ارائه خدمات درمانی به دو هزار و 72 نفر سالمند در مراکز بهداشتی و درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ، اسباب رضایت‌ این قشر را فراهم آورده است .

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران روز سه شنبه همزمان با روز جهانی سالمند با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ، مجموع جمعیت زیر پوشش را 12 هزار و 987 نفر اعلام کرد که 16 درصد آنان را سالمندان تشکیل می دهند .
وی افزود : نیمی از سالمندان تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مرد و نیمی زن هستند .
دکتر محمد محمدی بیان کرد : تعداد نفرات سالمندان تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با افراد تحت تکفل 4 هزار و 566 نفر است .
خدمات رسانی به سالمندان در منزل
دکترمحمدی یادآور شد : ویزیت و درمان برخی از سالمندان در منزل از جمله خدمات بسیار شیرینی است که اعضای تیم پزشکی و درمانی با حضور در بالین بیمار ، فرد را معاینه می کنند تا نیازی به صرف هزینه و حضور در مراکز درمانی نداشته باشد .
وی ادامه داد : هم اکنون 61 پزشک شامل 23 متخصص ، 12 دندانپزشک و 26 پزشک عمومی مشغول ارائه خدمات درمانی به کارکنان و خانواده های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هستند  .
دکترمحمدی افزود : پزشکان متخصص بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران شامل داخلی ، اطفال ، جراحی زنان و زایمان ، جراحی عمومی ، ارتوپدی ، داخلی ، ارولوژی ، نورولوژی ، چشم ، اعصاب و روان ، پوست ، گوش ، حلقی و بینی ، بیهوشی ، قلب و جراح مغز و اعصاب است .
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اضافه کرد : این پزشکان در 17 مرکز درمانی و یک بیمارستان 64 تختخوابی در نوبت های صبح و عصر کار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به کارکنان و خانواده های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بر عهده دارند  .
تکریم بازنشستگان اولویت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه با بیان اینکه تکریم بازنشستگان از اولویت های مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران است افزود : در سال گذشته5 هزار و 858 نفر از بازنشستگان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران جهت انجام آزمایشات به آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت مراجعه داشتند .
دکتر محمدی با اعلام اینکه 85 درصد آزمایش‌هایی که پزشکان تجویز و نسخه می کنند در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت قابل انجام است افزود : در راستای تکریم بازنشستگان و ارائه خدمات مطلوب پذیرش حداکثری بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داده ایم .
وی گفت : میانگین زمان انتظار مراجعه کنندگان برای پذیرش و نمونه گیری در این آزمایشگاه به 25 دقیقه کاهش یافته است .

ارائه 5 هزار و 950 جلسه فیزیوتراپی به بازنشستگان
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : در سال گذشته تعداد 14 هزار و 500 جلسه درمانی فیزیوتراپی و یکهزار و 128جلسه کاردرمانی به بیماران ارائه شد.
دکتر محمدی افزود : از تعداد جلسات فیزیوتراپی که در سال گذشته به بیماران ارائه شده 5 هزار و 950 جلسه و از تعداد جلسات کاردرمانی 729 جلسه مربوط به بازنشستگان و خانواده های آنها بوده است .
نهم مهرماه مصادف با یکم اکتبر ، بعنوان روز جهانی سالمند نام نهاده شده است . شعار امسال روز جهانی سالمندان « فرصت‌های برابر برای تمام سنین » اعلام شده است . بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی جمعیت بالای ۶۰ سال جزو جمعیت سالمند محسوب می‌شوند .
 

سالمندان
۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۲
تعداد بازدید : ۲,۲۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید