سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۴۵

اخبار

عملکرد بخش قلب بیمارستان نفت منطقه آغاجاری در نیمه اول سال جاری

دکتر بابک رمضانی متخصص قلب و عروق به مناسبت 29 سپتامبر روز جهانی قلب عملکرد بخش مراقبت های ویژه قلبی و درمانگاه تخصصی مربوطه را تشریح کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به مناسبت 29 سپتامبر روز جهانی قلب و به منظور آشنایی با عملکرد این بخش به سراغ دکتر بابک رمضانی رئیس این بخش رفتیم:

دکتر  رمضانی که تنها متخصص قلب مقیم در شهرستان امیدیه می باشد متولد سال 1350 در سوسنگرد و خواهرزاده دکتر اصغر رمضانی جراح معروف قلب و عروق در خوزستان می باشد.
 
وی در سال 1375 در رشته پزشکی وارد  دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شد و در سال 1384 از این دانشگاه فارغ التحصیل گردید 

همچنین در همین سال در رشته تخصصی قلب در دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته   شد و در سال 1388 موفق به  اخذ تخصص خود گردید.

دکتر رمضانی بیش از 11 سال است که در منطقه آغاجاری به خانواده شریف صنعت نفت و همچنین مردم بومی این شهرستان خدمت می کند و با توجه به صبوری ، اخلاق خوب ، گشاده رویی و توجه ویژه به بیماران ، یکی از محبوبترین متخصصان در سطح شهرستان  امیدیه و استان خوزستان می باشد.

از وی در مورد عملکرد بخش قلب در  بحث سرپایی و بستری در 6 ماهه اول سال جاری پرسیدیم که ضمن گرامیداشت روز جهانی قلب گفت: خوشحالم که به این مناسبت اهمیت داده می شود و ضمن اینکه خود را خدمتگذار مردم شریف منطقه می دانم لازم است از کلیه کارکنان شاغل در بخش مراقبت های قلبی  چه در بخش سی سی یو و چه در درمانگاه تخصصی قلب تشکر کنم .

دکتر رمضانی ابتدا از کلینک قلب شروع کرد و اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 6700 بیمار قلبی پذیرش ، ویزیت و مداوا شد.

همچنین حدود 2035مورد اکوکاردیوگرافی و 380 مورد  تست ورزش  بر روی بیماران قلبی  انجام گردید.

وی همچنین بخش سی سی یو را یکی از بخش های مهم و اساسی توصیف کرد و با اشاره به فقدان بخش آی سی یو در منطقه گفت: گاهی اوقات بیماران نیازمند آی سی یو تا پیدا شدن تخت خالی در بیمارستان های دیگر در این بخش بستری می شوند.

متخصص قلب و عروق تعداد تخت  فعال بخش سی سی یو را 5 تخت بیان کرد که یکی از آنها مختص بیماران قلبی ایزوله می باشد.

رئیس بخش سی سی یو آمار بیماران قلبی را در منطقه بالا توصیف کرد و افزود: در نیمه اول سال جاری حدود 300 بیمار در بخش مراقبت های ویژه قلبی بستری و مداوا گردید.

دکتر رمضانی رضایت مندی از این بخش را بسیار عالی توصیف کرد و تاکید نمود: پرستاران بخش سی سی یو بسیار با تجربه ، باسواد و مسلط به کار می باشند و تا کنون چندین سی پی آر موفق داشتند.

وی دلیل موفقیت دپارتمان قلب را همدلی کارکنان و حمایت مدیران و مسئولان بهداشت و درمان توصیف کرد و متذکر شد: حمایت مدیریت محترم باعث دلگرمی ما و ایجاد انگیزه و ذوق خدمت به مردم شده است.

خبر

 

 

 

 

 

۱۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۰۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۷۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید