سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۶
 

اخبار

انجام جراحی های پیشرفته قلبی در بیمارستان نفت تهران

پیشرفت علم پزشکی موجب شده است ، درمان ها و جراحی ها تخصصی تر شوند وایمنی و نتایج مثبت عمل های جراحی افزایش یابد . در این میان تغییراتی که در جراحی های قلب ایجاد شده بسیار چشمگیر است و جراحی های قلبی به سمت کم تهاجمی تر شدن پیش می رود.این تغییرات شتابناک، متخصصین و جراح های قلبی را می طلبد تا علاوه بر به روز بودن، ریسک پذیری و مهارت انجام عمل های جدید را داشته باشند.

 دکتر محمود رضا سرزعیم  یکی از این پزشکان  و جراحان قلب بیمارستان نفت تهران است که تاکنون بیشتر از  ده هزار جراحی عروق کرونر و دریچه قلب و ۲۰۰ پیوند قلب انجام داده‌ است وی در ادامه  افزود:  درمان بیماری ها از جمله بیماری های قلبی به سمت درمان های غیر تهاجمی پیش می رود از همین روی  در کل جهان جراحی های قلبی کاهش یافته است ، اما به همان نسبت  جراحی ها پیچیده تر شده است وجراحی قلب به سمت فوق تخصصی شدن رفته است.
 وی  توضیح داد: در تعدادی ازجراحی های تخصصی  که روی آئورت انجام می شود، وسایل و ابزار فرقی نمی کند بلکه شیوه کار متفاوت است؛  به عنوان مثال  انجام جراحی انرویسم  آئورتی و آئورت شکمی  یکی از جراحی های بسیار پیچیده است  که دربیمارستان نفت  انجام می شود.
 دکترسرزعیم تاکید کرد: بسیاری از این عمل های جراحی اعمال معمول نیستند و در اغلب مراکز جراحی قلب  انجام  نمی شوند.
  وی با بیان اینکه امکانات لازم برای  جراحی های پیچیده تر قلبی در بیمارستان نفت وجود  دارد، افزود: با توجه به وجود لاپارسکوپی ودیگر امکانات پیشرفته  موجود در بیمارستان  نفت تهران، عمل های کم تهاجمی ترانجام می شود. 
 سرزعیم افزود: درعمل های کم تهاجمی به جای اینکه برش های وسیع  ایجاد شود  از طریق سوراخ های  3 تا 4 سانتی متری انجام می شود.
  مشخصه این عمل ها آن است که  قفسه سینه  شکافته  نمی شود و همچنین عوارض کمتری برای بیمار دارد ؛به این شکل که  خونریزی، عفونت کمتر و درد بعد از عمل کمتری دارد وعلاوه برآن  ریکاوری بیمار سریع تر است .همچنین برای افراد  جوان و زنان جوان   جنبه زیبایی نیز دارد.
دکتر سرزعیم که از شروع کنندگان عمل های کم تهاجمی در کشور است  تصریح کرد: البته عمل های کم تهاجمی حوصله زیاد و مهارت های بالایی نیاز دارد وبالطبع  نتایج بهتری برای بیمار دارد.
 وی  گفت: عمل  از  طریق سوراخ  هایی که در قفسه سینه ایجاد می شود،  صورت می گیرد،  مثل عمل های دریچه میترال  و دریچه "ترکوسپید" و برخی از ناهنجاری های مادرزادی چون  "ای اس دی"  و برخی اختلالات مادر زادی  دیگر. همچنین درجراحی دریچه آئورت  و عمل کرونر نیز می توان از این شیوه بهره برد.
 جراحی های داخل عروقی از دیگر عمل های جراحی پیشرو محسوب می شود و به شیوه اینترونشن انجام می شود. که امکان انجامش در بیمارستان فراهم شده است.
 وی در خصوص جراحی" off pump" نیز گفت:  این  جراحی نیز در  حوزه کاری   ما تعریف شده است،  به  این شکل که با توجه به اینکه  استفاده از پمپ آسیب های زیادی به  بیمار می زند ، تلاش می شود  جراحی به این شیوه انجام شود. عمل های   “off pump” از نظرهزینه و سلامتی بیمار، عمل های معقول تری هستند.
  این  جراح قلب  خاطر نشان کرد :  از دیگرحوزه هایی که  در بخش جراحی قلب  فعال شده است،  بخش جراحی کودکان است که قبلا در بیمارستان نفت انجام نمی شد.
 وی با اشاره به امکانات فعلی بیمارستان نفت  گفت:  برای اولین بار، عمل های جراحی معمول اطفال مثل  ناهنجاری های  “st” یا “TF”   که در مراکز دیگر جراحی های قلب اطفال انجام می شد وبه دلیل وجود  متخصصان بیهوشی  بخش قلب، در این مرکز نیز  انجام می شود.
 دکتر سرزعیم با اشاره به  امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بیمارستان نفت تهران گفت: غیر از امکانات سخت افزاری که  در این  بیمارستان ایجاد شده است، می توان به  اتاق عمل   و"آی سی یو"  مناسب واستاندارد نیز اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه در بیمارستان نفت تهران، کیفیت  کارپرسنل بالاست ، گفت:  نیرو های ورزیده ای در  این بیمارستان وجود دارند که از آن میان می توان به پرفیوژنیست ها وفلوشیپ تخصصی بیهوشی قلب اشاره کرد. آنها از افراد شاخص کشور هستند  که با کسب  دانش و تجربیات بخش جراحی داخلی قلب  را  به بخشی کارآمد تبدیل کرده اند .
قطعا حضور این افراد و امکانات بیمارستان نفت، کیفیت  خدمات رسانی  به بیماران صنعت نفت  را در سطح مناسبی قرار خواهد داد.

۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۳۴
تعداد بازدید : ۴,۶۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید