سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۴۲

اخبار

شروع درمان غیر مستقیم دندانپزشکی در مناطق دارای مراکز ملکی سازمان

به منظور تسهیل در ارائه خدمات دندانپزشکی غیر ارتز و پروتز بخصوص در کلان شهرها ، طی هماهنگی و مکاتبات انجام شده با تدوین مقررات وزارت نفت با درمان غیر مستقیم در مناطقی که دارای مراکز ملکی دندانپزشکی سازمان میباشد موافقت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر امیر هوشنگ دقایقی مسئول راهبردی خدمات سلامت محور دهان و دندان سازمان در این خصوص گفت : طبق مقررات وزارت نفت تاکنون انجام درمان غیر مستقیم دندانپزشکی غیر ارتز پروتز و ارتودنسی در مناطقی که سازمان دارای مراکز دندانپزشکی ملکی بوده مشمول نمی گردید و فقط در شهرهایی که فاقد مراکز ملکی دندانپزشکی بوده ایم درمان غیر مستقیم دندانپزشکی موظفی انجام میپذیرفت .

وی افزود : به منظور تسهیل در ارائه خدمات دندانپزشکی غیر ارتز و پروتز بخصوص در کلان شهرها به دلیل بعد مسافت طی هماهنگی و مکاتبات انجام شده با تدوین مقررات وزارت نفت ، با درمان غیر مستقیم در مناطقی که دارای مراکز ملکی دندانپزشکی سازمان میباشد موافقت شد.

 دکتر امیر هوشنگ دقایقی  تصریح کرد : در ابتدا بطور پایلوت با مراکز دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان با قابلیت  ارائه کامل خدمات تخصصی دندانپزشکی موظفی غیر ارتز و پروتز با تجهیزات به روز که اجرای کنترل عفونت در آن مراکز طبق استاندارد های وزارت بهداشت و درمان انجام می پذیرد انعقاد قرارداد صورت می گیرد.

مسئول راهبردی خدمات سلامت محور دهان و دندان سازمان بیان کرد : ارائه خدمات دندانپزشکی در مراکز طرف قرارداد برای خدمات موظفی جراحی فک وصورت ،جراحی لثه ، جراحی و درمان ریشه،دندانپزشکی اطفال ،ترمیمی، تشخیص بیماری های دهان ودندان ، اورژانس و پیشگیری انجام میپذیرد و از ابتدای مراجعه بیمار به مرکز طرف قرارداد با نظارت سازمان و استفاده از نرم افزار برای جمعیت تحت پوشش بهداشت ودرمان صنعت نفت پذیرش و احراز هویت و تریاژ بیمار و ثبت طرح درمان توسط دندانپزشک معین مرکز طرف قرارداد انجام و ارائه خدمات بر اساس طرح درمان اولیه برای بیمار انجام میپذیرد .


وی ادامه داد : نظارت بر حسن اجرای ارائه خدمات در مراکز طرف قرارداد ، ثبت طرح درمان اولیه و ارائه خدمات بر اساس طرح درمان ، رعایت کنترل عفونت در مراکز طرف قرارداد و بررسی ثبت خدمات در برنامه نرم افزاری و احراز هویت بیماران و بررسی صورت حسابها بر اساس درمان های انجام شده و تعرفه بخش خصوصی وزارت بهداشت و درمان توسط دندانپزشک ناظر سازمان در هر منطقه انجام خواهد گرفت .

دکتر دقایقی اظهار داشت : برای انجام خدمات دندانپزشکی غیر موظفی ارتز و پروتز شامل ارتودنسی ثابت ,پروتزهای فیکس و متحرک کامل و پارسیل ,لامینیت ,ایمپلنت و بیلداپ و Post  طبق مقررات قبلی کتابچه ارتز وپروتز بیمار میتواند به مراکز غیر طرف قرارداد و یا طرف قراداد مراجعه نماید و با انجام خدمات فوق و دریافت صورت حساب خدمات انجام شده با گرافی قبل وبعد درمان و تایید دندانپزشک معتمد سازمان نسبت به دریافت کمک هزینه آن اقدام نماید .

وی افزود : برای شهرهای با جمعیت حدود 2000نفر به ازائ هر 2000 نفر جمعیت یک دندانپزشک معین طرف قرارداد معرفی میگردد و پذیرش و احراز هویت و معاینات اولیه و ارائه طرح درمان و ثبت طرح درمان در نرم افزار تعیین شده و انجام درمانهای مورد نیاز بیمار توسط دندانپزشک معین طرف قرارداد انجام میپذیرد و این خدمات توسط دندانپزشک ناظرسازمان در هر منطقه کنترل و بررسی و صورت حساب آن طبق قرارداد پرداخت میگردد.

مسئول راهبردی خدمات سلامت محور دهان و دندان سازمان خاطر نشان کرد : تعرفه مورد تایید برای قرارداد با هر مرکز طرف قرارداد بر اساس تعرفه خصوصی وزارت بهداشت و درمان  میباشد و طبق دستورالعمل درمان غیر مستقیم سازمان فرانشیز  10درصد برای مراکز طرف قرارداد با بیش از 6 ساعت بستری و فرانشیز 20 درصد بر ای درمانگاههای غیر بستری و درمانگاهی توسط مرکز طرف قرارداد از بیمار اخذ میگردد .

وی با اشاره به اینکه  لیست مراکز طرف قرارداد اعلام میشود گفت : ارائه خدمات دندانپزشکی موظفی درمان غیر مستقیم برای مراکز غیر طرف قرارداد بعد از نتایج اجرای این طرح در مراکز طرف قرارداد بصورت پایلوت ,تصمیم گیری خواهد شد.




۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۱۴
تعداد بازدید : ۷,۵۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید