سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۰۱

اخبار

مهمترین اصل برای مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن است

کلیدی ترین اصل در کنترل بیماری ،بحث در خانه ماندن،نرفتن به مهمانی و مسافرت است که رعایت این موضوع تاثیر مثبتی در کاهش سطح ابتلای کارکنان صنعت نفت به کرونا گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران،  دکتر علی بهزادی رییس این مرکز در اولین  جلسه  رسمی کمیته بحران در آغاز سال جدید ضمن  تبریک عید نوروز و  تشکر از همکاران در بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت: همکاران ما در این شرایط بحرانی سخت تر و پیگیر تر از شرایط عادی مشغول به کار بودند و بصورت مستقیم در بخش ایزوله و بصور ت پشتیبان در سایر بخش های بیمارستان  به ارایه خدمت پرداختند.

 وی با  اشاره به  کاهش آمار  مبتلایان به کرونا در بیمارستان نفت تهران گفت: جا دارد از همکاران صنعت نفت تشکر شود، به نظر می رسد  توصیه  در خانه ماندن را در این مدت رعایت کرده اند  .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران اعلام کرد :  تا کنون 7500  نفر بیمار  دارای علایم  تنفسی و یا تب  در تریاژ خاکستری  بیمارستان، مراکز سلامت  کار و خانواده  تهران ، کرج و قم   ویزیت شده اند که  210 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان  بستری   و 313 مورد  ابتلا و یا مشکوک به  کرونا  در منزل  قرنطینه شده اند .

وی ادامه داد: گروه قرنطینه  توسط سامانه 1519 و تیم پزشکانی که  دراین سامانه مستقر هستند  تحت پیگیری درمانی  هستند و آخرین گروه بهبود یافته در گروه قرنطینه  51 نفر بوده است  و از افراد بستری  شده  حدود 140 مورد ، ترخیص شده اند و بقیه تحت درمان  بعد از ترخیص و یا پیگیری  براساس پروتکلهای دارویی و مراقبتی  و یا بصورت  بستری  تحت درمان هستند.

دکتر بهزادی توصیه کرد:  در مدت شیوع این بیماری ، مراجعه به بیمارستان  غیر از موارد اورژانسی  محدود شود  و مراجعه  صرفا برای مشکلات اورژانس باشد  و برای موارد عادی برای حفظ سلامتی خودشان ، فعلا مراجعه نداشته باشند. و بیماران خاص نیز با سامانه 1519 تماس بگیرند و راهنمایی  لازم و هماهنگی لازم با  بخش های درمانی  از این طریق صورت گیرد.

 وی افزود : کلیدی ترین اصل در  کنترل  بیماری ،بحث در خانه ماندن،نرفتن به مهمانی ، مسافرت وعدم مراجعه  مهمان به منزل است  که  رعایت این  موضوع  تاثیر مثبتی در کاهش سطح  ابتلای کارکنان صنعت نفت گذاشته است.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران تصریح کرد :  بیماری کرونا  قدرت سرایت بالایی دارد که  برای مقابله با آن، بر  کاهش  تماس و قطع زنجیره  انتقال بیماری  تاکید می شود  که  اگر  این توصیه رعایت نشود ، علاوه بر اینکه  تعداد بیماران  به طور روز افزون  افزایش می یابد  توان خدمات دهی کادر درمان نیز  کاهش خواهد داشت  و مشکل دوچندان می شود. زیرا در مکان هایی  که  منع رفت و آمد رعایت  نشده  افزایش بیماری  قابل مشاهده است و خوشبختانه به نظر می آید در میان کارکنان صنعت نفت و خانواده آنها  خوب رعایت شده است.

وی  خاطر نشان کرد:  جمعیت تحت  پوشش،برای  دریافت داروها، تجدید نسخ به مراکز درمانگاه خانواده  مراجعه کنند حتی  برای عدم مراجعه  بیماران خاص به  مراکز درمانی  و دریافت داروی این افراد فرد دیگرمورد تایید می تواند مراجعه کند  و  داروها برای زمان طولانی در نظر گرفته شده  است تا  تردد به حداقل  برسد
دکتر بهزادی تصریح کرد : در موارد استثنا برای  افرادی که کسی را  برای دریافت دارو ندارند بخش پرستاری  در منزل همکاری لازم را برای ارسال دارو به آنها انجام می دهد.

 وی با تاکید بر  شرایط بحران اظهار داشت : براساس مطالعات اپیدمیولوژیک  یک پیک گسترده  درکل کشور  خواهد بود ، امیدواریم  این پیک در جمعیت صنعت نفت بزرگ نباشد ، ما خودمان را برای بدترین شرایط  آماده کرده ایم. البته  تاکنون  نیز بخش پشتیبانی صنعت نفت  بهداشت ودرمان را یاری کرده است و امیدواریم  بتوانیم  توانمندی سیستم را حفظ  و  بر این بیماری  غلبه کنیم و در حداقل زمان  ممکن به شرایط عادی برگردیم.


۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۳۴,۲۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید