سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۰۳
 

اخبار

راه اندازی کلینیک مشاوره و مراقبت های دارودرمانی در بیمارستان نفت تهران

رییس امور دارویی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران از راه اندازی کلینیک مشاوره و مراقبت های دارودرمانی در پلی کلینیک تخصصی بیمارستان نفت تهران خبر داد.
به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران ، دکتر حمیدرضا محمودی  با بیان این مطلب افزود: به منظور تکمیل زنجیره درمان  و خدمات  مناسب  و تخصصی تر به  بیماران،  کلینیک مشاوره و مراقبت های دارو درمانی هفته ای سه روز  در روز های  شنبه و دوشنبه و چهارشنبه در پلی کلینیک تخصصی بیمارستان نفت تهران فعال است.

به گفته  وی ، این کلینیک  با نظارت بر  تجویز منطقی دارو ها بر اساس پروتکل های درمانی و  نوع بیماری  و میزان  مصرف دارو  به مشاوره بیماران  ارجاع شده از  کلینیک های مختلف  می پردازد.

 براساس  تداخلات  دارویی تعیین دوز و  پایش روند درمان بر اساس عملکرد کبد، کلیه  بیمار و رعایت موقعیت  فیزیلوزیک  بیمار برای  دستیابی  به بهترین روش درمانی و بیمار  ارایه  آموزش های  لازم جهت  استفاده از قلم های انسولین و اسپری های تنفسی از جمله وظایف این کلینیک است.

 وی توضیح داد:  برای ارایه سرویس های دارویی  دراین کلینیک از وجود متخصص فارماکوتراپی  استفاده می شود. فارماکوتراپی قسمتی از علم داروسازی است که در ارتباط با استفاده ایمن، مناسب، منطقی و اقتصادی داروها می باشد. متخصصین فارماکوتراپی با معلومات گسترده ای که در علوم پزشکی، داروسازی و بالینی دارند مهارتهای لازم را در جمع آوری، تفسیر  و استفاده از اطلاعات بالینی بدست آمده از بیمار را در طراحی، مانیتورکردن و ارزیابی رژیم های دارویی بدست می آورند.

یک فارماکوتراپیست با بهره گیری از علوم تخصصی مانند فارماکولوژی، فارماکوکینتیک، پاتوفیزیولوژی، اقتصاد دارویی، درمان شناسی و ... می تواند با دیدگاه بالینی که دارد متخصصین گروهای مختلف پزشکی را در ارتقاء تصمیم گـیری های درمانی کمک به سزایی کند.

 متخصصین فارمـاکوتـراپـی می تواند در بررسی ارزیابی و اثر بخشی داروها و همچنین در ردیابی گزارش، پیشگیری و درمان عوارض جانبی مشاوره­های سودمندی ارائه  دهد. آنها همچنین تغییرات دارویی مناسب با وضعیت بیماران را در رابطه با رژیم درمانی موجود به پزشکان توصیه نمایند. این توصیه ها شامل قطع یک رژیم دارویی، جلوگیری از شروع داروهای غیر ضروری و مضر، تنظیم اختصاصی درمان در بیمارانی که بیماری غیر پایدار دارند، تعدیل و تنظیم درمان دارویی بیماری های مزمن می باشد.

 رییس امور دارویی  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران تاکید کرد:  کلینیک  مراقبت های دارویی  برای اولین بار در بیمارستان  نفت تهران بدین شکل  مطرح می شود و در بیمارستان های  کشور خدمتی  جدید محسوب می شود.

محمودی گفت: در ابتدای کار قرار است کلینیک مشاوره و مراقبت های دارودرمانی  به  بیماران سالمند بالای 60 سال ، بیمارانی که  بیش از 5  قلم دارو  در نسخه خود دارند و اصطلاحا (poly pharmacy)   هستند و همچنین  بیماران اعصاب و روان ، بیماران قلبی، فشار خونی و دیابتیک  و بیمارانی با نارسایی کبد و کلیه که نیاز به تنظیم  دوز دارو دارند  خدمات ارایه شود.
۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۳۵,۱۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید