سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۲۲

اخبار

در دستور کار قرار گرفت

شناسایی افراد پر خطر و راه اندازی سیستم Call Center

راه اندازی سیستم Call Centerو شناسایی افراد پر خطر از جمله اقدامات پیشگیرانه بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور درمقابله با بیماری کووید 19 است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، دکتر حسینعلی زاده رئیس این منطقه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 در منطقه گفت : طبق بخشنامه های ارسالی از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ، از  بهمن و اسفند سال گذشته کمیته سلامت با برگزاری مستمر و مرتب در هفته با تصویب مصوبات فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود : در مرحله نخست  ، آگاه سازی مراجعین با بارگذاری اخبار مربوطه در سایت این بهداشت و درمان در جهت اطلاع رسانی راه های مقابله و پیشگیری انجام شد و در مرحله بعدی کاهش تردد مراجعین به پلی کلینیک با اجرای طرح هایی از قبیل روانشناسی تلفنی و ... کاسته شد.
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور تصریح کرد : شناسائی افراد پرخطر و اعلام اسامی آنها به شرکت های تابعه پالایشگاه ، پتروشیمی ، گاز منطقه ، پخش و خطوط لوله شمالغرب کشور و ارسال دستورالعمل Pro37-cov-1 به مدیران عامل شرکت های تابعه از دیگر اقداماتی انجام گرفته است.

دکتر حسینعلی زاده ادامه داد:  در جهت کاهش همه گیری بیماری کرونا ویروس، ارائه مستندات پزشکی به پزشک سلامت کار در منطقه و پزشکان معتمد در شهرستان ها  توسط افراد شناسای شده با  نقص ایمنی ، شیمی درمانی ها ، بیماران سابقه پیوند عضو ، مبتلایان به HIV ، بیماران قلبی ، تنفسی اعم از آسم ،کسانی که داروهای حاوی کورتون استفاده می کنند ، مصدوم شیمیایی _ ریوی، بیماران با فشار خون بالا، افراد با BMI بالای 40 در سن 60 سال ، بیماران دیالیزی ، افراد دیابتی و افراد دارای بیماری های کبدی فعال و مزمن ماند سیروز و هپاتیت در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت :  مطابق دستورالعمل های ارسالی  ، هر فردی که دارای حداقل یکی از علائم  بیماری بوده ، باید از حضور در محل کار اجتناب کرده و شرکت ها نامبرده را به یکی از مراکز بهداشتی / مرکز سلامت / پزشک معتمد جهت ارزیابی و تعیین تکلیف ادامه کار معرفی نمایند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور اعلام کرد :  به هیچ عنوان کارمند شناسایی شده با علایم بیماری ، نمی تواند با رضایت شخصی و بدون توصیه پزشک ، مرکز درمانی را ترک نماید ، شروع بکار وی نیز منوط به ارائه گواهی سلامت و مجوز پزشک مربوطه است که همکاری حراست و کاشناسان HSE در شرکت ها الزامی بود.

ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در مجتمع مسکونی جاده ائل گلی تبریز

وی ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی را مطرح و افزود : در این راستا مذاکرات متعددی با مدیران عامل شرکت های تابعه در منطقه شمالغرب کشور انجام و مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این خصوص اعلام آمادگی کرد و چند بلوک خالی از سکنه کوی قدس واقع در مجتمع مسکونی جاده ائل گلی تبریز ، در اختیار بهداشت و درمان شمالغرب کشور  قرار گرفت تا با تجهیز آن بتوانیم مراقبت های لازم از بیماران کرونایی صورت گیرد.

دکتر حسینعلی زاده برقراری سیستم Call Center را از دیگر مصوبات اجرا شده کمیته سلامت عنوان کرد و گفت : تیم متشکل از  پزشک و پرستار خانواده از 21 اسفند ماه سال گذشته مطابق برنامه کاری شروع به ارائه خدمت کردند و  گزارشات اقدامات بطور مستمر به دفتر ریاست ارسال میشد.|

وی تهیه فلوچارت های تشخیص و درمان بیماری کووید 19 در ارائه خدمات سرپائی و بستری را از دیگر اقدامات منطقه بیان کرد و افزود : فلوچارت ها جهت استفاده پزشکان و پرستاران در اختیار آنها قرار گرفت تا با مطالعه دقیق آن آماده پاسخ گویی به سوالات مطرح شده از سوی جمعیت طبی تحت پوشش در سامانه  Call Center باشند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور مصوبات سال 99 را تشریح کرد و گفت  : در اولین جلسه کمیته سلامت در امسال ، تلاش ما کاهش اضطراب و فشار روانی ناشی از خانه نشینی جمعیت طبی و تحمل شرایط قرنطینه خانگی بود که مصوب شد رواشناسان مرکز سلامت روان جامعه نگر این مرکز با تهیه مطالب روانشناسی و بارگذاری آن در سایت ، به کاهش فشار روانی موجود کمک نمایند.

دکتر حسینعلی زاده ادامه داد :  به منظور حفظ سلامتی و مراقبت از پرسنل و کارکنان شاغل در مرکز سلامت کار پالایشگاه تبریز ، انجام تریاژ بیماران مشکوک به کرونا ، از درب ورودی اصلی به  درب اورژانس تغییر کرد  که  توسط پرستار مربوطه با ماسک و سایر لوازم حفاظت فردی صورت میگرفت.

وی  تهیه و  نصب پیام ها و  توصیه های بهداشتی و مراقبتی و سایر موارد آموزشی مرتبط با بیماری کرونا برای مراجعین و کارکنان در محوطه پالایشگاه را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

محدودیت ارائه خدمات درمانی در جهت قطع زنجیره بیماری

دکتر حسینعلی زاده  با ضرورت اجرای سند (Pro-01-cov-2) با عنوان محدود سازی و یا تغییر خدمات مراکز سلامت سازمان در شرایط اضطراری و با توجه به احتمال انتقال آلودگی به مراجعین در مراکز بهداشتی و درمانی گفت : این خدمات شامل اسپیرومتری ، ادیومتری ، مشاوره تغذیه ، مشاوره روانشناسی حضوری ، دندانپزشکی ( غربالگری دندانپزشکی ) ، آزمایشگاه ( شامل آزمایشات الکتیو ) ، معاینات شغلی شامل انجام معاینات دوره ای ، استخدامی و ... به جز معاینات بازگشت به کار موارد مشکوک / محتمل یا قطعی کووید 19 می باشد.

وی با اشاره به  راه اندازی مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی با نام « صدای مشاور » گفت: در این روش ، با استفاده از خط تلفن ثابت و با امکان هدایت تماس به شماره تلفن های همراه روانشناسان ،جمعیت طبی می توانند مسایل و مشکلات خود را با روانشناسان در میان گذاشته و مشاوره دریافت نمایند.

دکتر حسینعلی زاده  تحویل دارو به بازنشستگان دارای بیماری غیر واگیر را از دیگر مصوبات کمیته سلامت در جهت ارائه خدمات مطلوب Home care   عنوان و بیان کرد:  با برگزاری جلسه ای با رئیس منطقه هفت صندوق های بازنشستگی و رفاه صنعت نفت ، مقرر شد ضمن شناسائی این بیماران توسط واحد پزشکی خانواده ، استخراج آدرس محل سکونت ایشان ، داروهای مورد نیاز این بیماران توسط پیک درب منزل آنها تحویل گردد .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور با تاکید بر ثبت اطلاعات جمعیت طبی در سامانه nocorona.ir توسط افزود : روزانه پیامک های مربوط به بیماری کووید 19 ارسال میشود.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور خاطر نشان کرد: خواهشمندم جمعیت طبی تحت پوشش حتما در محیط خارج از منزل از ماسک استفاده نمایند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی زنجیره انتقال بیماری کووید 19 را قطع نمایند تا انشاء ا... در آینده نزدیک شاهدریشه کنی بیماری باشیم .
۱۶ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۳۴,۵۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید