سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۴۶
 

اخبار

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران: ۹۹درصد مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت خدمات سرپایی است

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: ۹۹درصد مراجعات جمعیت تحت پوشش به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای دریافت خدمات سرپایی است.

دکتر محمدمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: ۱۲۴ هزار و ۸۵۰ بیمار در شش ماه نخست سال جاری برای دریافت خدمات از جمله ویزیت و خدمات تشخیصی‏‏‏‏‏‏‏‏‏ و درمانی به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۲ونیم درصد کاهش یافته است.
وی علت کاهش مراجعات به این مراکز درمانی را شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تصریح کرد: از این تعداد مراجعات ۱۲۴ هزار و ۱۳۲ نفر بار به صورت سرپایی درمان و ۷۱۸نفر در بخش های اطفال، زنان و زایمان، جراحی زنان، جراحی مردان، داخلی زنان، داخلی مردان، CCU و کرونا بستری شدند.
دکترمحمدی اظهار داشت: به طور میانگین روزانه ۶۹۴ نفر به مراکز درمانی شامل بیمارستان بعثت، درمانگاه های عملیاتی، درمانگاه شهری، کلینیک تخصصی، کلینیک دندانپزشکی، داروخانه ها، مرکز طب کار و سلامت و مرکز مشاوره و سلامت روان مراجعه کرده اند.
وی ادامه داد: بیشترین حجم مراجعات مربوط به بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت صنعت نفت گچساران با ۱۱۵ هزار و ۲۲۹ نفر بار بوده است.
وی یادآور شد: هم اکنون ۱۸ پزشک عمومی در نوبت های صبح و عصر به مراجعه کنندگان این مرکز درمانی خدمات ارایه می دهند.
کاهش ۴۵ درصدی مراجعه به آزمایشگاه
دکترمحمدی ادامه داد: در شش ماهه نخست بیش از ۷ هزار نفر به آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران مراجعه کرده که در مقایسه با شش ماهه نخست سال ۹۸، با کاهش ۴۵ درصدی روبرو شده است.
وی یادآور شد: ۸۵ درصد آزمایش‌هایی که پزشکان تجویز و نسخه می کنند در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران قابل انجام است.1
مراجعه افزون بر ۴۶ هزار نفر بار به داروخانه ها
دکترمحمدی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۴۶ هزار و ۵۷۸ نفر بار به داروخانه های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه و دارو دریافت نموده اند بیان کرد: این مراجعات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۳ونیم درصد کاهش را نشان می دهد.
کاهش ۴۳ درصدی مراجعات به کلینیک تخصصی
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، تعداد مراجعات به کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت در این مدت را ۱۱ هزار و ۸۸۹ نفر بار اعلام کرد و گفت: این مراجعات در شش ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار و ۹۶۲ نفر بار بوده که در سال ۹۹ کاهش ۴۳ درصد را نشان می دهد.
دکترمحمدی بیشترین فراوانی مراجعات به کلینیک تخصصی در شش ماه نخست منتهی به شهریورماه سال جاری را مربوط به ماههای شهریور با دو هزار و ۷۳۰ مراجعه کننده، مرداد با دو هزار و ۵۱۶ مراجعه کننده و تیر با دو هزار و ۵۸۰ مراجعه کننده عنوان کرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۵ پزشک متخصص در کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت گچساران مشغول ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش هستند.
کاهش ۸۰ درصدی مراجعات به کلینیک دندانپزشکی
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همچنین از کاهش مراجعات به کلینیک دندانپزشکی صنعت نفت در این مدت خبر داد و گفت: این مرکز درمانی در شش ماهه نخست سال جاری به سه هزار و ۱۷۱ نفر خدمات دندانپزشکی ارائه داد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۸۰ درصدی روبرو شده است.
وی اظهار کرد: در کلینیک دندانپزشکی خدمات کشیدن دندان، ترمیم، جراحی بافت سخت و نرم، درمان ریشه، رادیوگرافیPA/BW، جرم گیری، پروفیلاکسی، حذف پوسیدگی و پانسمان، پالپوتومی و پالپکتومی ارایه می شود.
افزایش ۸۰ درصدی مراجعات به اورژانس بیمارستان نفت
دکترمحمدی ادامه داد: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان شهریورماه چهار هزار و ۸۳۱ نفر به بخش اورژانس بیمارستان بعثت نفت مراجعه و از خدمات پزشکی ، درمانی و دارویی آن بهره‌مند شدند.
وی تصریح کرد: حجم مراجعات به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در شش ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مراجعات مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.
کاهش ۱۲ درصدی مراجعات به درمانگاههای مناطق عملیاتی
دکترمحمدی در ادامه آمار مراجعات به درمانگاههای مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در این مدت را
چهارهزار و ۸۹۱ نفر بار عنوان کرد و افزود: این مراجعات نسبت به مدت مشابه سال۹۸ ، ۱۲ درصد کاهش یافته است.
دکترمحمدی با بیان اینکه یکهزار و ۶۶۴نفر تحت پوشش این درمانگاهها قرار دارند تصریح کرد: محدوده فعالیت درمانگاههای عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همگام با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، بوشهر و فارس است.
۲۲۲ بیمار کرونایی در بیمارستان نفت بستری شدند
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران بستری شدند.
دکتر محمدی با اعلام اینکه دو بخش ویژه کرونا در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران برای درمان بیماران مبتلا به بیماری کووید - ۱۹ اختصاص یافته است ادامه داد: ۲۲ تخت بستری و ۲ تخت ICU بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت صنعت نفت گچساران از ابتدای شیوع بیماری کرونا برای درمان بیماران مشکوک به کرونا پیش بینی شده و در حال خدمت رسانی به بیماران است.
وی تصریح کرد: هم اکنون یک پزشک متخصص بیماری های عفونی، ۱۷ پرستار و ۱۰ نیروی خدمات در بخش های مربوط به کرونا فعالیت می کنند.
دکترمحمدی ادامه داد: تاکنون تعدادی از کادر پزشکی، پرستاری و کارکنان مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به دلیل مواجهه با مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، لذا در شرایط فعلی بهترین اقدام برای همراهی با خادمان سلامت و حفظ سلامتی آنها، رعایت اصول پیشگیرانه است.
وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خودمراقبتی را بهترین راهکار پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.
در حال حاضر افزون بر ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۲۷,۶۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید