سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۵۳
 

اخبار

مصاحبه با دکتر خسرو مرویان به مناسبت روز پزشک

دکتر مرویان از پزشکان پرسابقه منطقه آغاجاری و عضو شورای اسلامی شهر امیدیه می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری  :  پزشکی حرفه ایی است که انسان همواره به آن محتاج و هیچ وقت از آن بی نیاز نبوده است در حالیکه پزشکان با ادای یک سوگند متعهد می‌شوند برای نجات جان بیماران تلاش کنند اما رسالت آنها تنها محدود به قابلیت و توانایی علمی نیست و در کنار همه اینها، علاوه بر داشتن تخصص در امر خطیر پزشکی به ویژگی‌های دیگری همچون بردباری ، راز داری ، نیک خلقی و مهارت ارتباطی هم آراسته هستند.  

 پزشکان در روزهای همه‌گیری بیماری‌های سخت علاوه بر اینکه در خط مقدم مبارزه بودند، خود هم درگیر بیماری شدند. با شیوع کرونا پزشکان در خط اول مقابله با این ویروس بودند، با همه رنج و سختی ناشی از کار شبانه روزی، از پا نایستادند و برای درمان بیماران تلاش کردند ، اما این مساله باعث نشد، ناامید شوند و همواره برای بیماران منشاء امید بودند

در روزهایی که همه ما به فکر سلامتی خود بودیم و در خانه می ماندیم تا کووید ۱۹ ما را مبتلا نکند، آنها در کشاکش خط مقدم، مدافع سلامت مردم شدند و جانشان را به خطر انداختند تا سوگندی که خورده اند، روی زمین نماند.

اول شھریورماه زاد روز حکیم فرزانه ابوعلی سینا، روز پزشک را به پاس تلاش ھا و از خودگذشتگی ھای پزشکان صدیق، سختکوش و با نجابت که با جلب رضای الھی عمر گرانبھای خود را مصروف تسکین آلام دردمندان نموده اند روز پزشک نامیده اند

آقای دکتر،ضمن تبریک روز پزشک به شما و همکارانتان کمی از خودتان و تحصیلاتتان  برای ما بگوئید؟

ضمن تبریک روز پزشک به همه همکاران در صنعت نفت و سایر مراکز درمانی کشورکه در گذشته در جبهه های جنگ و امروز در جبهه های سلامت به دفاع از بشریت مشغول خدمت می باشند.

 دکتر خسرو مرویان هستم . دارای مدرک پزشکی عمومی و ازسال  1379 شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ، در حال حاضر رئیس کلینیکهای تخصصی و فوق تخصصی ، معاونت دارو و درمان و همچنین رئیس اورژانس  می باشم

چه شد که پزشکی را انتخاب کردید و اگر به عقب برگردیم باز هم رشته پزشکی را انتخاب می کنید؟

بنده هم مثل همه کودکانی که در زمان بچگی  به پزشکی علاقه مند بودم ، چون فکر می کردم  هیچ کاری لذت بخش تر از کار پزشکی و نجات جان یک انسان نمی باشد و اگر هم به عقب برگردم باز هم رشته ی مقدس پزشکی را انتخاب می کنم

چه پیامی برای کسانی که قصد دارند رشته پزشکی را انتخاب کنند دارید؟

توصیه من به کسانی که این رشته را انتخاب می کنند این است که رشته پزشکی کمک به جامعه بشریت در پیشگیری و درمان همه انسانهاست عشق  و انسان دوستی  و اخلاق مداری  سه فاکتور مهم در پزشکی می باشد که منجر به علاقه و خدمت بیشتر می گردد.

با توجه به درگیری جهان با ویروس کرونا ارزیابی شما از میزان ارائه خدمات بیمارستان نفت آغاجاری به مراجعین چگونه بوده است ؟

بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری نیز همانند سایر بیمارستانهای جهان و کشور و همچنین با توجه به موقعیت منطقه آغاجاری تمام تلاش خود را در جهت حفظ سلامت بیماران و مراجعین خواهد کرد همانگونه که در گذشته در جبهه های جنگ ارائه خدمت می کردند و حالا به عنوان مدافعان سلامت در حال خدمت رسانی به بیماران می باشند.

دکتر راههای انتقال ویروس کرونا دلتا به افراد چگونه می باشد؟

این ویروس هم مثل سایر بیماریهای واگیردار از نوع تنفسی است واز طریق تماس نزدیک و در فضاهای بسته قابل انتشار و انتقال است و می تواند منجر به مرگ هم بشود و خیلی سریع قابل انتقال و انتشار می باشد ،  فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی می توان از انتقال و ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم.

با توجه به گسترده بودن شیوه های انتقال کرونا ، چه نکات پیشگیری در این زمینه وجود دارد؟

همانطور که گفتم یکی از راههای پخش شدن ویروس، از طریق قطرات ریز و تنفس و عطسه قابل انتقال می باشد.  با رعایت فاصله و نکات ایمنی اولیه می توان این چرخه انتقال بیماری را از بین برد یا  شیوع کرونا را به سرعت کاهش دهیم.

 به نظر شما بیشتر چه کسانی باید به اورژانس کرونایی مراکز درمانی مراجعه داشته باشند؟

  توصیه این است ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی حتی الامکان به بیمارستان مراجعه ننمایند و در صورت مراجعه با توجه به اینکه بیماری کرونا دلتا علائم شبیه سرماخوردگی دارد حتما با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت حد فاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

در پایان ضمن تشکر از شما ، اگر سخن ناگفته ای دارید بفرمائید؟

در پایان به تمام  اعضا ءخانواده صنعت نفت توصیه و خواهش می کنم که حدالمقدور در خانه بمانند و حداقل تماس های اجتماعی را داشته باشند و یک نوع قرنطینه خانگی را برای خود در نظر بگیرند و با این روش به خودشان، خانواده و دیگر اعضا جامعه این کمک را بکنند که زنجیره انتقال این ویروس شکسته شود و ما شاهد افزایش تعداد مبتلایان نباشیم.

   در نهایت اینکه افراد حتماً بهداشت فردی را رعایت کنند و دستهایشان را به طور مرتب شستشو دهند.

۴ شهریور ۱۴۰۰ ۰۲:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۱۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید