سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۵۴

اخبار

راه اندازی مخزن 30 تنی تامین اکسیژن بیمارستان توحید جم

با حضور مدیر عامل سازمان و جمعی از مدیران بهداشت و درمان منطقه بوشهر و پس از انجام مراحل اولیه تست مخزن در تاریخ پنجشنبه هشتم مهرماه مخزن 30 تنی تامین اکسیژن بیمارستان توحید جم رسما راه اندازی و در چرخه تاسیسات بیمارستان بصورت مرکزی قرار داده شد.

وحید نیاکان مسئول خدمات بیمارستان توحید جم  در حاشیه بهره برداری از مخزن 30 تنی بیمارستان توحید جم روز پنجشنبه هشتم مهرماه  درگفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت:  از سال ۱۳۹۶ با چشم انداز توسعه و افزایش ضریب اشغال تخت بیمارستان توحید جم یکدستگاه اکسیژن ساز با تولید ۱۹۰ لیتر در دقیقه خریداری و راه اندازی شد  واین دستگاه تا قبل از شیوع بیماری کرونا به راحتی اکسیژن مورد نیاز بیمارستان را تامین می کرد.

وی به شیوع بیماری کرونا و افزایش بیماران و نیاز به اکسیژن بیشتر در بیمارستان اشاره و بیان کرد: تولید دستگاه کافی نبود و با استفاده از کپسولهای ۴۰ کیلویی نیاز بیمارستان جبران می شد اما در مرداد ماه امسال و با شروع پیک پنجم کرونا میانگین مصرف روزانه به ۲۵۰ کپسول و حتی بیشتر از ۳۰۰ کپسول ۴۰ کیلویی رسید که عملا بیمارستان را با مشکلات عدیده ای جهت تامین و انتقال این تعداد کپسول مواجهه کرد.

نیاکان ادامه داد: جابجایی، حمل و نقل ، قطع و وصل نمودن این تعداد کپسول به شبکه تاسیسات بیمارستان کاری بسیار طاقت فرسا و علاوه برآن خطرات احتمالی انفجار و حوادث دیگر را شامل میشد.

مسئول خدمات بیمارستان توحید جم تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مبنی بر دستور ساخت یک مخزن با ظرفیت ۳۰ تن اکسیژن به همراه مبدل آن (مایع به گاز) با اعتبار حدود بیست میلیارد ریال خریداری و در اختیار بیمارستان توحید جم قرار داده شد .

نیاکان اظهار داشت : با همت و مشارکت تعدادی از خیرین شهرستان جم عملیات خاکبرداری و فونداسیون و بتون ریزی پایه های مخزن طبق نقشه و دستورالعمل ارسالی از شرکت سازنده و تایید مدیریت فنی و مهندسی ستاد سازمان اجرا شد و همچنین با کمک واحدهای حمل و نقل شرکتهای گازی منطقه مخزن ساخته شده به وزن ۱۵ تن و ارتفاع ۱۲متر و به قطر ۲/۵ متردر جایگاه خود نصب شد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه برای همیشه دغدغه و چالش بزرگ تامین اکسیژن از مسئولین بیمارستان برداشته شود ، ادامه داد:  اولین بارگیری مخزن به میزان ۱۵ تن اکسیژن مایع از طرف شورای راهبردی منطقه بصورت رایگان در اختیار بیمارستان گذاشته شد ،امید است با وجود ارتباط و تعامل خوبی که بین مدیریت بهداشت و درمان  با مدیران عامل منطقه و همچنین رئیس شورای راهبردی منطقه وجود دارد تامین اکسیژن بصورت رایگان استمرار داشته باشد.

راه اندازی مخزن 30 تنی تامین اکسیژن بیمارستان توحید جم 1


راه اندازی مخزن 30 تنی تامین اکسیژن بیمارستان توحید جم 5
راه اندازی مخزن 30 تنی تامین اکسیژن بیمارستان توحید جم 4
راه اندازی مخزن 30 تنی تامین اکسیژن بیمارستان توحید جم 3

نفیسه هوشیار
۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۱۲,۹۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید