سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۴۰

اخبار

​دکتر سید مهدی هاشمی میهمان همایش سلامت روان منطقه بوشهر شد

با توجه به اهمیت نقش سلامت روان و سیاست گذاری های سازمان در ارتقا این حوزه ، دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل امروز چهارشنبه 21 مهرماه بصورت آنلاین در همایش سلامت روان منطقه بوشهر شرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، در ابتدا این نشست مدیرعامل با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی گفت : سلامت روان بیش از هر زمان دیگری در اولویت است و با توجه به نوع فعالیت ، خدمت و  جایگاه  صنعت نفت  دسترسی عادلانه و ارائه خدمات سلامت روان برای تمامی کارکنان و خانواده هایشان باید فراهم باشد.

وی افزود  :  سلامت روان تعریفی  بیش از اختلالات روانی دارد ، لذا انتظار داریم با سیاست گذاری های تخصصی و جامع محور و استفاده از توانمندی های حوزه های مختلف منابع انسانی، مددکاری اجتماعی، مدیریت های HSE و آموزش و همچنین حمایت مدیران ارشد صنعت نفت، موضوع  ارتقا سلامت روان کارکنان با رویه اعتمادسازی و عدالت محوری و  استفاده از پتانسیل گروه‌های مختلف مدنظر قرار گیرد.

دکتر هاشمی تصریح کرد : اغلب اختلالات روانی قابل پیشگیری است  از این رو نقش نظام مراقبت های بهداشتی اولیه به  خدمات سلامت روان  اهمیت ویژه دارد.

مدیرعامل سازمان با تاکید بر  هم اندیشی متخصصین روانپزشکی ، حوزه سلامت کار، HSE و سلامت خانواده در جهت ارتقا جایگاه سلامت ، به شکل گیری  شورای تخصصی سلامت روان در سازمان اشاره کرد.

وی اظهار داشت :  صنعت نفت جز صنعت های پر مخاطره بخصوص در مناطق عملیاتی بشمار میرود و  عوامل مداخله ایی در ایجاد اختلال سلامت روان بسیار زیاد است ،  و با توجه به پاندمی کروناو اهمیت سلامت روان در دوران کرونا و پسا کرونا، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بدنبال ایجاد تمهیداتی برای پیشگیری از بروز اختلالات روانی با ارائه بسته های مختلف خدمت به کارکنان شریف صنعت نفت است.

دکتر هاشمی ساماندهی ارائه خدمات سلامت روان در منطقه پارس جنوبی

دکتر ایرج جامه بزرگی رئیس طب صنعتى و HSE بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و خارک با اشاره به برگزاری همایش سلامت روان در سالن آموزش پتروشیمی های منطقه پارس جنوبی  گفت : امروز چهارشنبه 21 مهرماه بمناسبت هفته سلامت روان این همایش با حضور مسئولین و کارشناسان HSE  ، مددکاری و بهداشت مجتمع هاى پتروشیمی مستقر در منطقه برگزار شد .

در ابتداى این  همایش دکتر سعید گران پی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر  با تبریک هفته سلامت روان، سیاست های کلان بهداشت و درمان را در جهت گسترش خدمات سلامت روان در چارچوب گسترش همکاری و تعامل باواحدهای HSE و مددکاری مجتمع هاى پتروشیمی مستقر در منطقه تشریح کرد.

وی افزود : با تاکید مدیرعامل محترم سازمان، تصمیم بر این شده است که خدمات سلامت روان بصورت جامع و متمرکز به منظور پوشش کارکنان منطقه پارس جنوبی احیا  و گسترش یابد.

دکتر جامه بزرگى ادامه داد: ارائه خدمات در حوزه  سلامت روان بخشی از  رسالت و وظایف سازمان برای جمعیت تحت پوشش بشمار می رود.

وى افزود : با توجه به  نقش سلامت روان در افزایش کارایی و عملکرد کارکنان ،از سال 2021 جنبه هایی نظیر شناسایی ،اصلاح و مدیریت عوامل  آسیب رسان به سلامت روان ،رفاه کارکنان و همچنین مداخلات نظام مند در حوزه سلامت روان در محیط کار بعنوان استاندارد مستقلی تحت عنوان ایزوی٤٥٠٠٣ مطرح شده است.

در این نشست دکتر حاجبی استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران بعنوان سخنران جلسه، مباحثى پیرامون وضعیت اختلالات روانپزشکى در ایران و جهان ارائه نمود. سپس وى اهمیت سواد سلامت روان، خودمراقبتى و دیگر مراقبتی را با تاکید بر مسئولیت اجتماعی در محیط های کاری تشریح کرد.

در پایان شرکت کنندگان در جلسه ضمن طرح پرسش های خود، خواستار استمرار جلسات آموزشی در ابعاد مختلف سلامت روان در مجتمع های صنعتی منطقه شدند.

خبر بوهشر
۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۹:۲۰
تعداد بازدید : ۱۴,۲۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید