سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۴۴

اخبار

روز جهانی محیط زیست گرامی باد

“تنها یک زمین” شعار روز جهانی محیط زیست امسال 2022 (1401) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری،روز جهانی محیط زیست هر ساله در 5 ژوئن مصادف با 15 خرداد در تمام دنیا برگزار و برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و گونه های زیستی جانوری انتخاب شده است.

تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال 1972میلادی باز می گردد.در آن سال برای اولین بار، سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار نمود. همزمان با برپایی این کنفرانس، قطعنامه ای توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب گردید که منجر به تشکیل برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) شد.

 
در روز جهانی محیط زیست،برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد تمام افراد را ترغیب می نماید که نه تنها مسئولیت خود را در قبال زمین درک نموده، بلکه قدرت ذاتی هر فرد را یادآوری می نماید تا هرکدام یک آژانس ویا یک کمپین برای تغییرات مثبت زیست محیطی باشند.
 
 در میهن عزیز ما ایران نیز همزمان با دیگر کشور های جهان هفته محیط زیست از 15 تا 21 خرداد ماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری گردیده است. همچنین بر این اساس، همه ساله به مناسبت روز جهانی محیط زیست، شعار محوری توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد تهیه و اعلام می گردد. 
666
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۵۲
تعداد بازدید : ۸۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید