سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۲۷

اخبار

خبری خوش در روز اهدا خون:بانک خون امیدیه جانی تازه می گیرد

مهندس رفیعی فرماندار امیدیه:مساعدت های بهداشت و درمان صنعت نفت در راه اندازی بانک خون ستودنی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی  بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری  جلسه مشترک مدیران و مسئولان بهداشت و درمان شهرستان امیدیه به ریاست فرماندار این شهر در فرمانداری برگزار شد.

 

در این جلسه که با حضور عبدالرضا شریفات رئیس خدمات پشتیبانی ، آبدیده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه و یوسف قلندری از خیرین منطقه برگزار شد ابتدا رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن گرامیداشت 9 مرداد روز اهداء خون گفت: با توجه بعد مسافت امیدیه با سایر شهرهایی که بانک خون دارند و تعداد فراوان کارخانه در منطقه که احتمال حادثه را افزایش می دهند وجود مرکز خونگیری برای مردم منطقه ضرورت دارد.

 

دکتر مظفری به مشکلات پیش رو در راه اندازی بانک خون اشاره کرد و افزود: ما انتظار داریم که سازمان انتقال خون و دانشگاه علوم پزشکی زمینه راه اندازی بانک خون را فراهم کنند و در این زمینه با ما همکاری نمایند 

 

سپس رئیس خدمات پشتیبانی گزارشی از روند پیگیری بانک خون ارائه داد و گفت : با مساعدت مدیرعامل محترم سازمان تجهیزات بانک خون توسط این بهداشت و درمان خریداری شد و با وجودی که از لحاظ فضای فیزیکی در محدودیت بودیم ولی با این وجود ، مکان مناسبی را در درمانگاه بهداشت به بانک خون اختصاص دادیم و آن را از لحاظ امکانات سرمایشی مجهز کردیم.

 

عبدالرضا شریفات به جلسات و مصوبات گذشته اشاره کرد و افزود : با وجودی که نمایندگان بانک خون استان خوزستان از مکان مورد نظر بازدید  نموده و آن را تایید کردند ولی انتظار مردم منطقه هنوز برآورده نشده و ما امیدواریم که با تلاش و مساعدت فرماندار محترم این آرزوی دیرینه مردم امیدیه تحقق یابد.

 

در ادامه فرماندار امیدیه ضمن تشکر از تلاشگران عرصه سلامت به اهمیت بانک خون اشاره کرد وگفت : 9 مرداد روز اهداء خون و یاد آور زندگی است و گرامیداشت این روز ، نشانه اهمیت سلامت مردم است.

 

مهندس رفیعی راه اندازی بانک خون را یک ضرورت دانست و افزود : با وجودی که تجهیزات و فضای فیزیکی مهیا می باشد پذیرفته نیست که این مرکز فعال نباشد و ما تلاش می کنیم که با رایزنی با مسئولان سازمان انتقال خون استان  و دانشگاه علوم پزشکی ، مجوز های لازم را برای شروع به کار بانک خون بگیریم تا مردم بیشتر از این معطل نشوند.

 

 در پایان مقرر گردید دکتر مظفری به عنوان نماینده کمیته مذکور با رئیس سازمان انتقال خون استان خوزستان صحبت کرده و نتیجه نهایی را منعکس نماید.

 

طبق آخرین گزارش خبرنگار ما ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری با دکتر قاسم زاده مدیرکل سازمان انتقال خون صحبت کرده و وی نیز قول داده که به زودی مجوزهای لازم را برای راه اندازی بانک خون امیدیه در اختیار مسئولین مربوطه فرار دهد

بانک خون
بانک خون

۹ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۵۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۸۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید