سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۲۹

اخبار

مصاحبه با مسئول مرکز سلامت روان به مناسبت هفته سلامت روان

آزاده تربو : سلامت روان افراد ، سلامت محیط کار را تضمین می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری مسئول کلینیک سلامت روان این مرکز طی مصاحبه ای با خبرنگار ما ضمن بزرگداشت هفته سلامت روان گفت: شعارامسال هفته سلامت روان(30-24مهرماه) که ، سلامت روان در محیطهای کاری می باشد و همانطور که می دانید که سلامت فرد می می نواند تضمین کننده سلامت محیطهای کاری باشد. آزاده تربو در ادامه به تاثیر سلامت روان بر محیط کار اشاره کرد و افزود در حال حاضر در کشورهای صنعتی و پیشرفته تاثیر سلامت روان فرد در افزایش بهره وری و بازدهی کاری مورد توجه قرار دارد .پس در تعریف «بهداشت روانی در محیط کار» می توان گفت : مقاومت در مقابل پیدایش مشکلات روانی و اختلالات رفتاری در کارکنان، یک مجموعه باعث ایجاد فرصتی جهت شکوفایی استعدادها، توانایی ها و کنار آمدن با خود و دیگران است.
وی بیان نمود: محیط کاری از مهم ترین محیط هایی است که فرد بخش زیادی  از وقت خود در آن محل سپری می کند.تراکم کار، ساعات کار و انجام کار در زمان نامناسب، نوع ارتباطات موجود در محیط کار، از عوامل مهمی هستند که با خستگی و ضعف جسمی و روانی همراه بوده، و با تداوم این موضوعات در طول زمان، سلامت جسمی و روانی فردمورد تهدید قرار می گیرد. همچنین با همکاری و احترام متقابل در میان کارکنان سازمان،ایجاد جو صمیمیت، همدلی، صداقت،فراهم نمودن امنیت شغلی برای کارکنان ،شناسایی استعدادهای بالقوه کارکنان ، فراهم ساختن رشد و شکوفایی این استعدادها و شناسایی دلایل واقعی کم کاری، غیبت از کار، بی حوصلگی و بی علاقگی به کار را از راهکارهای افزایش سلامت روان فرد در محیط های کاری می باشد .
پس می توان محیط های  کاری  شرایطی را فراهم نمود تا کارکنان، با شادی و نشاط و شوق و انگیزه به دور از هر گونه خشم و درگیری بیهوده به وظایف خود عمل نموده و شاهد ارتقاء مقاومت در مقابل پیدایش مشکلات روانی و اختلالات رفتاری باشیم تا در نهایت  بازده و عملکرد کارکنان، به نحوی مطلوب افزایش یابد.
مسئول مرکز سلامت خانواده در ادامه در خصوص برنامه های مرکز سلامت روان به مناسبت هفته سلامت روان (30-24مهرماه) با توجه به شعار جهانی ((سلامت روان در محیط کار)) اشاره نمود:
1- تهیه و نصب بنر با شعارجهانی سلامت روان در محیط کار))طب صنعتی ،درمانگاهها،کلینیک تخصصی))
2-تهیه و نصب و توزیع پمفلتها با موضوعات مربوطه((استرس درمحیط کار ،راههای کنترل خشم در محیط کار،مدیریت زمان در محل کاربا چند توصیه کاربردی))
3-تهیه بنر جهت کنفرانس مهارت مقابله با استرس 
4- هماهنگیهای لازم در خصوص کنفرانس فوق جهت مدیران- کارکنان و...
5- کارگاه آموزشی افسردگی و راهکارهای مقابله با استرس

6-  برگزاری کلاسهای آموزشی با مباحث روانشناسی درمدارس  

۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۱۹
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۰۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید