سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۹

اخبار

مدیریت بحران با تدبیر بهداشت و درمان و ایمنی کاران

دکتر ناصر مظفری:صنعت نفت در زمینه مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه همیشه پیشتاز بوده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به مناسبت هفته پدافند غیر عامل جلسه مشترکی  با حضور روسا و مسئولین ادارات ایمنی ، بهداشت و محیط زیست HSE  شرکت  های نفت و گاز منطقه با هدف مدیریت بحران و ایجاد بستر مناسب جهت کنترل حوادث غیر مترقبه دفتر رئیس بهداشت و درمان برگزار شد

در این جلسه ابتدا رئیس بهداشت و درمان طی سخنانی ضمن خوشامدگویی ، به اهمیت مدیریت بحران و چگونگی به حداقل رساندن تلفات جانی و مالی آن اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این جلسه ایجاد تعامل بیشتر با شرکت های وابسته به صنعت نفت است تا در موقع بروز بحران بتوانیم با حداکثر کارایی ممکن عمل کنیم

دکتر ناصر مظفری خواستار  برنامه ریزی و تداوم جلسات هماهنگی شد و افزود: صنعت نفت در زمینه مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه همیشه پیشتاز  بوده است .

وی همچنین تاکید کرد:همکاری بیشتر شرکت های نفت و گاز منطقه با بهداشت و درمان باعث ایجاد آسودگی خاطر کارکنان صنعت نفت می شود.

رئیس اداره ایمنی و HSE  منطقه یک عملیات انتقال گاز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: جای خوشحالی است که بهداشت و درمان صنعت نفت در زمینه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران از ما پیش قدمتر است و میزبانی مدیریت بحران را به عهده می گیرد که این خود نشاندهنده دغدغه مدیران بهداشت و درمان در تامین سلامت کارکنان صنعت نفت است

مهندس خسرو بهمئی آموزش را یک اصل مهم در پیشگیری از حوادث و یا کاهش خسارات در بعد از حادثه  دانست و تاکید کرد: آموزش در کنار تجهیزات قوی و مدرن باعث کاهش آسیب پذیری می شود.

مهندس بهمئی همچنین خواستار استفاده از تجربیات همدیگر جهت ارتقا ایمنی نیروی انسانی ، تاسیسات و امکانات صنعت نفت شد

در ادامه رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری طی سخنانی اقدامات بهداشت و درمان در زمینه مدیریت بحران را ستود و گفت : تهیه چارت مدیریت بحران ، تعبیه درب های اضطرارای و ایمنی سازی ساختمان بیمارستان از این نوع اقدامات است که در بهداشت و درمان قابل مشاهده است.

مهندس محمدرضا افشار همچنین ضمن بیان خاطراتی از حوادث غیر مترقبه ای که در سالیان گذشته تجربه کرده افزود: هر بحرانی نیاز به مدیریت منسجم و برنامه ریزی دارد تا بتوان در موقع بروز بحران بلافاصله وارد عمل شد.

رئیس اداره ایمنی و HSE پالایشگاه گاز بید بلند نیز ضمن تشکر از برگزاری جلسه هماهنگی ، خواستار یک مدیریت واحد و هماهنگ جهت پیشبرد امور بحران و پدافند شد امور شد و گفت: ارزیابی ریسک ها باید جدی گرفته شود تا بتوان برای ریسک های بالا یک برنامه ریزی صحیح و دقیق طرح ریزی کرد .

مهندس شهرویی همچنین تاکید کرد: نحوه برقراری ارتباط در موقع بحران ، تعیین واحدها و ارگان های معین  ، تعیین حدود کمک ها و مساعدت ها قبل از بروز بحران از مهمترین عوامل موفقیت در مدیریت بحران است.

در پایان مقرر گردید:

- تجهیزات اطفاء حریق ساختمان جدید بیمارستان با همکاری اداره ایمنی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تست و از صحت عملکرد آنها حصول اطمینان گردد.

- تیم مدیریت بحران بهداشت و درمان از اتاق بحران شرکت های نفت و گاز منطقه به صورت میدانی ، بازدید به عمل آورد تا تبادل اطلاعات و تجربیات دقیق تر صورت گیرد.

دستورالعمل مدیریت بحران با هماهنگی اداره ایمنی شرکت نفت بازبینی مجدد و در مکانهای مناسب نصب گردد. 

hse

 

hse

 

hse  

hse

 

hse  

 

 

 

 

 

 

۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۲۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید