سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۶

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی همویژیلانس

عفراوی مسئول طب انتقال خون:توجه به مصرف صحیح خون و فرآورده های آن و ثبت کامل مستندات مربوطه از مهمترین اجزای برنامه هموویژیلانس می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری کنفرانس آموزشی همویژیلانس با هدف تثبیت استانداردهای خون و فرآورده های خونی در سالن آمفی تئاتر بیمارستان برگزار شد.

عصمت عفراوی به عنوان مدرس این دوره ضمن تشریح همویژیلانس گفت:همویژیلانس یک برنامه ایمن قبل ، حین و بعد از تزریق خون و فرآورده های خونی می باشد و اجرای دقیق آن از وظایف هر بیمارستانی می باشد.

کارشناس علوم آزمایشگاهی اجرای استانداردهای همویژیلانس را تضمینی برای مصرف صحیح خون و فرآورده های خونی دانست و افزود:با اجرای این استانداردها هیچ عارضه ای از ناحیه سیستم بیمارستان به بیمار نمی رسد و خون که یک داروی پرخطر محسوب می شود در حالت ایمن به مصرف بیمار می رسد.

وی همچنین به نقش کادر درمان در هموویژیلانس اشاره کرد و گفت:پزشکان ، پرستاران ، کارشناسان آزمایشگاه و . . . باید تلاش کنند که خون و فرآورده های آن را در قالب استانداردهای هموویژیلانس به مصرف بیمار برسانند تا ایمنی بیمار در این زمینه تضمین شود.

عفراوی در مورد علت اهمیت این مورد بیان داشت:چون خون و فرآورده های آن جزو داروهای پرخطر محسوب می شوند و کوچکترین خطا در این زمینه ممکن است نتایج فاجعه باری از قبیل مرگ بیمار را به همراه داشته باشد.

مسئول طب انتقال خون در ادامه بر ثبت دقیق فرم ها و مستندات مربوط به خون و فرآورده های خونی تاکید کرد و ضمن ارائه پاورپوینتی اهمیت توجه به مصرف صحیح خون و فرآورده های آن و ثبت کامل مستندات مربوطه را یادآور شد.

 

خبرنگار  

اعتیاد  

 

۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۳۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۶۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید