سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۳۱

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی زایمان فیزیولوژیک

فرزانه شولی مسئول بلوک زایمان : گسترش زایمان فیزیولوژیک علاوه بر منافع جسمی ، صرفه اقتصادی نیز دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت آغاجاری کنفرانس زایمان فیزیولوژیک با هدف آشنایی با این نوع زایمان و گسترش آن در سالن آمفی تئاتر بیمارستان برگزار شد 

مسئول بلوک زایمان مدرس این دوره ضمن تشریح زایمان فیزیولوژیک مهمترین وجه تمایز آن را عدم دخالت دارویی و پزشکی در این نوع زایمان دانست و گفت : هر چه دخالت انسانی را در زایمان کمتر کنیم فرزندان سالمتر و در آینده جامعه شاد تری خواهیم داشت

فرزانه شولی صرفه اقتصادی را نیز یکی از مزایای زایمان فیزیولوژیک ذکر کرد و افزود : با توجه به اینکه هیچ نوع دارو و تجهیزات پزشکی در این زایمان استفاده نمی شود خود بخود در مصرف دارو و تجهیزات صرفه جویی می شود و این خود کمکی به اقتصاد جامعه است .

کارشناس مامایی  تفاوت زایمان طبیعی با زایمان فیزیولوژیک اشاره کرد و یادآور شد : در زایمان طبیعی دخالت دارویی و پزشکی دارد . ولی در زایمان فیزیولوژیک هیچ نوع مصرف دارویی و دخالت پزشکی ندارد واز این لحاظ می توان گفت: که زایمان فیزیولوؤیک طبیعی ترین زایمان می باشد.

وی در ادامه ضمن نشان دادن چند کلیپ آموزشی ، اثرات مثبت زایمان فیزیولوژیک را به شکل ساده و قابل فهم برای حاضرین تشریح کرد.

شولی
شولی

شولی
شولی

۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۳۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۸۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید