سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۴۸

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی تبیین فرآیندهای بیمارستانی

این کنفرانس به منظور بازآموزی فرایندهای جاری بیمارستان در راستای افزایش رضایتمدی بیماران و مراجعین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری کنفرانس آموزشی تبیین فرآیندهای بیمارستانی در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

تعریف فرآیند ، فرآیند پذیرش بیمار  در بخش های بستری ، فرآیند پذیرش بیمار در کلینیک های تخصصی ، فرآیند پذیرش در دندانپزشکی ، فرآیند ترک بیمارستان با رضایت شخصی و . . . از مهمترین عناوینی بود که توسط مدرس این دوره تبیین و تشریح شد.

مسئول بهبود کیفیت بیمارستان شهید ایرانپور به نحوه ارائه خدمات مددکاری بیماران پرخطر نیز اشاره کرد و گفت : بیماران پر خطری مثل خانم حامله یا افراد ناتوان ذهنی و یا بیماران اعصاب و روان بایستی به صورت ویژه توسط مددکاری پیگیری و تا حصول نتیجه نهایی درمان آنها رصد شود.

رضا رهنده یکی از مشکلات اصلی بیمارستان ها را عدم توضیح فرآیندها برای بیماران و مراجعین دانست و افزود: توضیح دادن در بدو ورود و هنگام پذیرش باعث توجیه بیمار و همراهی وی با کادر درمان می شود و متصدی پذیرش بایستی طبق استانداردهای اعتبار بخشی خدمات رفاهی ، هزینه های احتمالی ، بیمه های طرف های قرارداد و سایر امور مربوط به پذیرش عمومی را به بیمار/همراه بیمار توضیح دهد تا بیمار دچار سردرگمی نشود و جز بیماری خود ، دغدغه دیگری نداشته باشد.

وی همچنین معضلات ناشی از ترک بیمارستان با رضایت شخصی را بر شمرد و تاکید کرد: اگر بیمار به اندازه کافی نسبت به نوع بیماری و نحوه درمان خود توسط کادر درمان توجیه شود درصد رضایت شخصی به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

مسئول بهبود کیفیت به نقش افراد دخیل در رضایت شخصی مثل مسئول بخش ، سوپروایزر ، مددکار و ضابط قضایی اشاره کرد و اظهار داشت : ما نمی توانیم بیمار را به زور در بیمارستان نگهداریم ولی می توانیم داشته های خود را به زبان صحیح و قابل فهم برای بیمار و همراهش بیان و نقاط مثبت بیمارستان را برجسته کنیم تا بیمار از ترک بیمارستان منصرف شود و درمانش دچار اختلال نشود.

 

 

کنفرانس

 

کنفرانس

 

کنفرانس

 

کنفرانس

کنفرانس
 

۹ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۱۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید