سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۲

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی ارتقا سلامت اداری در آغاجاری

دکتر طالع:قاطعیت در اجرای قانون و مقررات ضامن ارتقا سلامت اداری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در ادامه سلسله کارگاه های آموزشی سلامت اداری در مناطق 14گانه سازمان ، کارگاه آموزشی "ارتقا سلامت اداری" با حضور رئیس بازرسی و رئیس امور ایثارگران سازمان در سالن جلسات بیمارستان شهید ایرانپور برگزار شد.

در این کارگاه دکتر قاسم طالع ضمن بیان شرحی از اجرای قانون و مقررات در سطح سازمان ، پاورپوینتی از وضعیت فساد در کشورهای جهان ارائه داد و با استفاده از آمارهای موجود در سطح دنیا ، وضعیت سلامت اداری ایران را با دیگر کشورها مقایسه کرد.

رئیس بازرسی سازمان بر اجرای قانون بدون ملاحظه افراد و جایگاه آنها تاکید کرد و گفت:قاطعیت در اجرای قانون و مقررات ضامن ارتقا سلامت اداری است و اطمینان داریم که هر جا قانون نادیده گرفته شد تعدی به بیت المال صورت گرفت.

وی تعارف و رودربایستی را یکی از مشکلات اصلی در سیستم اداری خواند و اظهار داشت:هر فرد در هر جایگاهی باشد چه کارمند و چه مسئول ، باید در مقابل درخواست ها و توقعات غیرقانونی ایستادگی کند و با قاطعیت "نه" بگوید.

دکتر طالع یکی دیگر از مشکلات ادارات را سهل انگاری در حفظ رمزها دانست و افزود:رمز رایانه ، رمز عابربانک ، رمز حقوقی و دیگر رمزها بایستی محرمانه نگه داشته شود و نباید چنین تصور شود که ندادن رمز یعنی بی اعتمادی به طرف مقابل ، بلکه باید بدانیم که محرمانه نگهداشتن رمز یعنی حفظ اسرار شخصی و اداری و مصون نگه داشتن دوستان و همکاران از خطا .

 مدرس کارگاه  آموزشی ارتقا سلامت اداری ، پیشگیری از جرم را مقدم بر برخورد با جرم ذکر کرد و گفت:در هنگام پیشگیری ، با جرم مقابله می کنیم ولی در وقوع جرم با آن مبارزه می کنیم و بر این اساس مقابله با جرم برای ما بر مبارزه با آن ارجحیت دارد.

رئیس بازرسی سازمان بهداشت و درمان در ادامه به وضعیت سلامت اداری در بهداشت و درمان صنعت نفت اشاره کرد و تاکید نمود:بهداشت و درمان در بین تمام قسمت های مختلف صنعت نفت ، یکی از سازمان هایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد و از این لحاظ مردم دیدبانان خوبی برای ما هستند و معمولا قصورات و سهل انگاری ها را به شکل پیشنهاد ، انتقاد ، گلایه و شکایت ابراز می دارند و در حقیقت با این روش ما را در اصلاح امور کمک و راهنمایی می کنند.

 مدرس دوره همچنین به عملکرد بازرسی سازمان در مقابله با فساد اداری اشاره کرد و گفت:تلاش ما بر اینست که قانون و مقررات بدون کوچکترین ملاحظه در سطح سازمان اجرا شود و یکی از بهترین راهها برای پیشگیری از فساد تبیین قانون و مقررات و بیان معایب و مضرات بی قانونی و سهل انگاری در اجرای مقررات است و با برگزاری همین کلاس های آموزشی و کارگاه ها به این هدف نزدیک می شویم و خدا را شاکریم که ماهیت کار در سازمان به نحوی است که کمترین میزان فساد را دارد.

در ادامه زهرا آجیدیان کارشناس بازرسی سازمان به تبیین سلامت در کار  و نحوه مقابله با فساد اداری پرداخت و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

 خبرنگار

گزارش

گزارش1  

گزارش2

 

گزارش3  

 

۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۴۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید