سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۶

اخبار

خدمات به فرزندان ذکور بالای 22 سال به شرط دریافت سرانه

سازمان بهداشت و درمان صنعت در صورت ابلاغ دستور العمل جدید و پرداخت سرانه توسط شرکت ها،آماده ارائه خدمات مجدد به فرزندان ذکور بالای 22 سال خواهد بود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: در سال 96 از سوی تدوین مقررات وزارت نفت دستور العمل پرداخت سرانه به شرکت ها ابلاغ نشد اما سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تا اول اسفند ماه 1396 به فرزندان ذکور بالای 22 سال ارائه خدمات را ادامه داد اما با توجه به عدم پرداخت سرانه از سوی شرکت ها، با طرح موضوع در هیات مدیره سازمان تصمیم بر قطع ارائه خدمات به این گروه شد.

دکتر سمیع اظهار داشت: در صورت تصمیم جدید تدوین مقررات و یا پرداخت سرانه توسط شرکت های مربوطه، سازمان باز هم این آمادگی را دارد که خدمات را به این گروه ارائه دهد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 88 گفت: طی این مصوبه  فرزندان ذکور بالای 22 سال فاقد شغل ، می توانند تحت پوشش بیمه درمانی والدین قرار بگیرند. وزارت نفت در این موضوع پیش قدم شد و طبق مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به شرط پرداخت 2 هزار و 750 تومان در ماه توسط فرد شاغل و 2/2 درصد سرانه از جانب شرکت کارفرما به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، می توانند از خدمات درمانی استفاده نمایند.

وی افزود : تا سال 1391 این سرانه پرداخت می شد اما بعد از آن متوقف شد با این حال سازمان بهداشت و  درمان صنعت نفت به ارائه خدمات ادامه داده است. در سال 93 بعد از پذیرش مسئولیت بعنوان مدیرعامل سازمان پیگیر پرداخت سرانه از شرکت ها شدم.

وی تصریح کرد:  سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت توسط سرانه های پرداختی شرکت ها اداره می شود و به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می دهد و بالطبع نباید برای ارائه خدمات به فرزندان ذکور بالای 22 سال، از سرانه دیگر اعضا خانواده استفاده شود.شایان ذکر است، جمعیت بالای 22 سال فرزندان ذکور نزدیک به 23 هزار نفر است که 17 هزار نفر فرزند کارکنان بازنشسته هستند.
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۰۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید