سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۴۷

اخبار

گرامیداشت روز ماما در منطقه آغاجاری

دکتر ناصر مظفری: مهم ترین ویژگی ماما ایجاد امید در دل خانواده ها می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری  به مناسبت 15 اردیبهشت روز جهانی ماما و با حضور دکتر ناصر مظفری رئیس بهداشت و درمان ، عبدالرضا شریفات رئیس خدمات پشتیبانی و هیئت مدیره موسسه خیریه امام علی (ع) شهرستان امیدیه و تعدادی دیگر از مسئولین از خدمات کادر مامایی قدردانی بعمل آمد.

 ابتدا رئیس بهداشت و درمان بر نقش و اهمیت شغل مامایی در سلامت جامعه تاکید کرد و با تشکر از زحمات ماماهای این مرکز خواستار گسترش فرهنگ زایمان طبیعی در بین مردم شد.

دکتر مظفری نقش ماماها را در فراگیر شدن این مقوله مهم توصیف کرد و اظهار داشت: هر چه آمار سزارین کاهش یابد نقش ماما پر رنگ تر می شود.

وی مهم ترین ویژگی ماما را ایجاد امید در دل خانواده ها بیان کرد و افزود: شغل مامایی هم پر استرس است و هم پر امید و این صفات متضاد زیبایی خاصی به این رشته می دهد.

سپس رئیس خدمات پشتیبانی طی سخنانی با اشاره به حرفه مهم مامایی از همکاران شاغل در این رشته تجلیل کرد و گفت: قبلا به ماماهای محلی "قابله" می گفتند یعنی فردی که بحدی قابل اطمینان بود که جان زائو و نوزادش را به او واگذار می کردند و امروزه آن قابله های قابل اعتماد به ماماهای توانمند و حرفه ای تبدیل شده اند.

عبدالرضا شریفات از ماماهای قدیمی و بازنشسته یاد کرد و تاکید نمود: با همه احترامی که برای رشته های دیگر درمانی قائل هستیم اما بیمار بعد از سال ها فقط مامای خود را به یاد می آورد و معمولا اسامی بقیه کادر درمان در ذهن او نمی ماند.

در ادامه سید محمد محمد اصل مدیر عامل موسسه خیریه امام علی(ع) ضمن تبریک روز ماما از همکاری کارکنان بهداشت و درمان بخصوص ماماهای این مرکز در کمک به ایتام و نیازمندان تشکر کرد و از طرف موسسه به ماماهای حاضر در جلسه شاخه گل تقدیم کرد.

خبر
خبر

خبر
خبر

 

 

 

 

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۲۱
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید