دکتر طاهری رئیس مرکز سلامت کار و HSE : مهمترین نقطه قوت ما حمایت همه جانبه مدیریت بهداشت و درمان و وجود نظم و انضباط کاری و همت همه همکاران می باشد
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری دکتر عیسی طاهری ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای مدیریت بهداشت و درمان در خصوص مرکز سلامت کار و HSEعملکرد این مرکز را به این صورت بیان نموده و گفتند:
بنده از سال 1382 در بهداشت و درمان آغاجاری مشغول به کار و از سال 1393 در مرکز سلامت کار شروع به فعالیت نمودم
از زمان قبول مسئولیت طب کار آغاجاری ، به علت تغییر روند معاینات و ایجاد سنجه های پایشی جدید در معاینات ، مشکلات زیادی وجود داشت که بدون حمایت مدیریت بهداشت و درمان و همت همکاران ، گذر از این مشکلات واقعا سخت بود.
از ابتدای شروع برنامه ریزی برای ایجاد تغییرات و ارتقاء کیفی و کمی ، به هدف رضایتمندی گروه هدف با امکانات موجود در منطقه فکر کردیم همانطور که میدانید این منطقه فاقد پزشک متخصص طب کار میباشد و انجام تغییرات واقعا سخت بود که به حول و قوه الهی این مشکل با استفاده از حضور متخصصین منطقه مرتفع گردید
برنامه ریزی معاینات دوره ای شاغلین بر اساس نشست های دوره ای با رئیس HSE و امور کارکنان برنامه ریزی میشود و پس از دریافت اسامی زمانبندی شده از ادارات ، لیست افراد براساس نوع آزمایشات درخواستی به واحد آزمایشگاه و کلنیکهای تخصصی ارسال میگردد شاغلین در طبق برنامه به واحدهای مذکور مراجعه و سپس جهت معاینه به مرکز سلامت کار مراجعه می نمایند
- در مورد تغییرات مثبتی که در این واحد انجام گردیده به طور مفصل توضیح دهید
در خصوص تغییرات مثبت در این مرکز لازم می دانم به موارد ذیل اشاره نمایم :
1- آموزش کلیه پرسنل پزشکی و غیر پزشکی این مرکز ، جهت انجام کلیه امور و بیشترین استفاده از توانایی های افراد ، بطوریکه در هنگام مرخصی پرسنل خللی در کار مرکز ایخاد نمی شود .
2- حذف مراسلات و مکاتبات فیزیکی و Paper less نمودن آنها ، که شامل تهیه و تدوین فرم اطلاعات پزشکی و پرسنلی در یک برگ ( که قبلا در 12 برگ بوده ) و ایجاد فرم اعلام نتایج الکترونیکی ( که قبلا در 4 برگ بوده ) با تمامی شرکتها ی تابعه و حتی شرکتهای ستادی میباشد.
3- ایجاد ارتباط پیامکی با شاغلین در خصوص نتایج معاینات و پایش بیماریهای مزمن غیر واگیر : پس از اتمام معاینات نتایج آن از طریق پیام کوتاه به کلیه افراد ارسال میگردد همچنین اعلام انجام پایش های دوره ای نیز علاوه بر ارسال فرم مربوطه ، پیامک نیز ارسال میگردد که این طرح علاوه بر تسریع در اطلاع رسانی ، باعث رضایتمندی و ایجاد اعتماد در گروه هدف شده است .
4- نکته بسیارمهم در تفکر بنده و همکاران این است که در ایجاد تغییرات مثبت ، باید به ( شدن کار ) بیندیشیم و نه به مشکلات و نشدن آن . که البته همه ما به این اصل معتقد و پایبندیم.
چه اقداماتی در راستای تعامل با شرکت های منطقه ای صنعت نفت انجام دادیددر خصوص تعامل با مدیران شرکتها ، جلسات بصورت مستمر و ماهیانه با مدیران منطقه برگزار می کنیم و مشکلات موجود مطرح و گره گشایی می شود در صورت لزوم جلسه بر حسب مورد تشکیل می گردد و در مواقع لزوم تماسهای تلفنی و حضوری نیز انجام می شود
به نظر شما نقاط ضعف و نقاط قوت مرکز سلامت کار آغاجاری چیست و چه پیشنهادی دارید
مهمترین نقطه قوت ما حمایت همه جانبه مدیریت بهداشت و درمان و وجود نظم و انضباط کاری و همت همه همکاران می باشد . و البته نواقصی از جمله نبود فضای کافی مرکز و متخصص طب کار وجود دارد که انشاالله در سال جاری مرتفع می گردد .
در پایان ضمن تشکر از مدیریت بهداشت و در مان و مدیر عامل شرکت بهره برداری آغاجاری ، استدعا دارم جهت تکریم پرسنل زحمتکش منطقه ، در خصوص تکمیل و راه اندازی ساختمان جدید سلامت کار دستورات لازم را مبذول فرمایند.