سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۰

اخبار

مصاحبه با دکتر عیسی طاهری رئیس مرکز سلامت کار و HSE آغاجاری

دکتر طاهری رئیس مرکز سلامت کار و HSE : مهمترین نقطه قوت ما حمایت همه جانبه مدیریت بهداشت و درمان و وجود نظم و انضباط کاری و همت همه همکاران می باشد

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری دکتر عیسی طاهری ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای مدیریت بهداشت و درمان در خصوص مرکز سلامت کار و HSEعملکرد این مرکز را به این صورت بیان نموده و گفتند:

بنده از سال 1382 در بهداشت و درمان آغاجاری  مشغول به کار و از سال 1393 در مرکز سلامت کار شروع به فعالیت نمودم 

از زمان قبول مسئولیت طب کار آغاجاری ، به علت تغییر روند معاینات و ایجاد سنجه های پایشی جدید در معاینات ، مشکلات زیادی وجود داشت  که بدون حمایت مدیریت بهداشت و درمان و همت همکاران ، گذر از این مشکلات واقعا سخت بود.

از ابتدای شروع برنامه ریزی برای ایجاد تغییرات و ارتقاء کیفی و کمی ، به هدف رضایتمندی گروه هدف با امکانات موجود در منطقه فکر کردیم  همانطور که میدانید این منطقه فاقد پزشک متخصص طب کار میباشد و انجام تغییرات واقعا سخت  بود که به حول و قوه الهی  این مشکل با استفاده از حضور متخصصین منطقه  مرتفع گردید 

برنامه ریزی معاینات دوره ای شاغلین بر اساس نشست های دوره ای با رئیس HSE و امور کارکنان برنامه ریزی میشود و پس از دریافت اسامی زمانبندی شده از ادارات ، لیست افراد براساس نوع آزمایشات درخواستی به واحد آزمایشگاه و کلنیکهای تخصصی  ارسال میگردد  شاغلین در  طبق برنامه به واحدهای مذکور مراجعه و سپس جهت  معاینه به مرکز سلامت کار مراجعه می نمایند 

- در مورد تغییرات مثبتی که در این واحد انجام گردیده به طور مفصل توضیح دهید

در خصوص تغییرات مثبت در این مرکز لازم می دانم به موارد ذیل اشاره نمایم :

1- آموزش کلیه پرسنل  پزشکی و غیر پزشکی  این مرکز ، جهت انجام  کلیه امور و بیشترین استفاده از توانایی های  افراد ، بطوریکه در هنگام مرخصی پرسنل خللی در کار مرکز ایخاد نمی شود .

2- حذف مراسلات و مکاتبات فیزیکی  و Paper less   نمودن آنها ، که شامل  تهیه و تدوین  فرم اطلاعات  پزشکی و پرسنلی در یک برگ ( که قبلا در 12 برگ بوده ) و ایجاد  فرم اعلام نتایج الکترونیکی ( که قبلا در 4 برگ بوده )   با تمامی شرکتها ی تابعه و حتی شرکتهای ستادی میباشد.

3- ایجاد ارتباط پیامکی با شاغلین در خصوص نتایج معاینات و پایش بیماریهای مزمن غیر واگیر : پس از اتمام معاینات نتایج آن از طریق پیام کوتاه به کلیه افراد ارسال میگردد همچنین اعلام انجام پایش های دوره ای نیز علاوه بر ارسال فرم مربوطه ، پیامک نیز ارسال میگردد که این طرح علاوه بر تسریع در اطلاع رسانی  ، باعث رضایتمندی و ایجاد اعتماد در گروه هدف شده است .

4- نکته بسیارمهم در تفکر بنده و همکاران این است که در ایجاد تغییرات مثبت ، باید به  ( شدن کار ) بیندیشیم و نه به مشکلات و نشدن آن . که البته همه ما به این اصل معتقد و پایبندیم.

چه اقداماتی در راستای تعامل با شرکت های منطقه ای صنعت نفت انجام دادیددر خصوص تعامل با مدیران شرکتها ، جلسات بصورت مستمر و ماهیانه  با مدیران منطقه برگزار می کنیم  و مشکلات موجود مطرح و گره گشایی می شود در صورت لزوم جلسه بر حسب مورد تشکیل می گردد و در مواقع لزوم تماسهای تلفنی و حضوری نیز انجام می شود 

به نظر شما نقاط ضعف و نقاط قوت مرکز  سلامت کار آغاجاری چیست و چه پیشنهادی دارید 

مهمترین نقطه قوت ما حمایت همه جانبه مدیریت بهداشت و درمان و وجود نظم و انضباط کاری و همت همه همکاران می باشد . و البته  نواقصی از جمله نبود فضای کافی مرکز و متخصص طب کار وجود دارد که انشاالله در سال جاری مرتفع می گردد  .

در پایان ضمن تشکر از مدیریت بهداشت و در مان  و مدیر عامل شرکت بهره برداری آغاجاری ، استدعا دارم جهت تکریم پرسنل زحمتکش منطقه ، در خصوص تکمیل و راه اندازی ساختمان جدید سلامت کار دستورات لازم را مبذول فرمایند.

دکتر طاهری

دکتر طاهری

دکتر طاهری  

 

 

 

 

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۰۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۳,۰۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید