سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۷

اخبار

عمل جراحی تعویض مفصل زانو در بیمارستان صنعت نفت با موفقیت انجام شد

دکتر رضا محمدی متخصص و جراح ارتوپدی : عمل جراحی تعویض مفصل زانو در بیمارستان شهید ایرانپور با همکاری کادر اتاق عمل با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری  ، سایت اتاق عمل ارتوپدی توسط دکتر رضا محمدی و دکتر ابراهیم کیانفر متخصصین  و جراحان  ارتوپدی با همکاری پرسنل اتاق عمل و حمایت های مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری  برای نخستین بار راه اندازی گردید.

دکتر رضا محمدی متخصص و جراح ارتوپدی بیان نمود : این موفقیت با تلاش تیم جراحی بر روی زانوی بیمار60ساله ای در بیمارستان شهید ایرانپور انجام شد.

وی با بیان اینکه در عمل جراحی تعویض مفصل مجدد زانو، مفصل آسیب دیده که مانند یک لولا عمل می‌کند به طور کامل جایگزین می‌شود، اظهار داشت: درد شدید زانو ناشی از آرتروز، بیماری های مزمن و کهولت سن از متداول ترین دلایلی است که بیماران برای این عمل اقدام می کنند، این بیماری از راه رفتن طبیعی بیمار جلوگیری کرده و موجب درد شدید در زانوها می‌شود.

دکتر محمدی  با اشاره به اینکه درمان این بیماری در مراحل اولیه شامل اصلاح سبک زندگی و تقویت عضلات اطراف زانو و درمان دارویی است، ادامه داد: در مراحل پیشرفته بیماری درمان با جراحی تعویض مفصل زانو انجام می گیرد، در بعضی از این بیماران به دلایلی همچون عفونت، شل شدن مفصل مصنوعی و یا زمین خوردن و شکستگی اطراف پروتز ،لازم است عمل تعویض مفصل مجدد انجام شود که طی آن مفصل معیوب قبلی خارج و از یک مفصل جدید با مشخصات لازم برای بیمار استفاده می شود.  

وی با بیان اینکه اضافه وزن و سبک زندگی از عوامل ابتلا زودتر افراد به این نوع مشکل است، ابراز داشت: این جراحی روشی کارآمد و ایمن برای التیام درد بیماران و بازگرداندن آنان به فعالیت های طبیعی زندگی روزمره است .

متخصص و جراح ارتوپدی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم و ارتقای سطح درمان بتوانیم در آینده شاهد عملهای پیشرفته ارتوپدی در این مرکز باشیم .

 

54555
555
4444

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۷۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید