سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۲

اخبار

دوره آموزشی احیای قلبی ریوی در بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری

کارگاه آموزشی احیای قلبی ریوی با هدف آشنایی کادر درمان در سالن اجتماعات برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ؛ این کارگاه آموزشی ویژه پزشکان ، پرستاران و پیراپزشکان در برابر سوانح احتمالی برگزار شده است.
این دوره آموزشی احیای قلبی ریوی توسط دکتر افشین مکفی متخصص بیهوشی در سالن اجتماعات این مرکز برگزار گردید.
دکتر افشین مکفی  با بیان اینکه ایست قلبی و تنفسی همیشه پایان زندگی نیست، افزود : با افزایش دانش و مهارت همگانی در زمینه احیای اصولی و صحیح ، بعضی از قربانیان ایست قلبی و تنفسی مجدد به زندگی برگردانده می شوند. 
 متخصص بیهوشی اظهار داشت : در صورتی که فردی دچار ایست قلبی و تنفسی شود اطرافیان قربانی 4تا6 دقیقه (زمان طلایی) وقت دارند تا بدون ایجاد عارضه مغزی فرد را به زندگی برگردانند و به ازای هر دقیقه تاخیر در شروع عملیات احیاء بعد از زمان مذکور شانس زنده ماندن فرد 7تا10درصد کاهش می یابد. 
دکتر مکفی با اشاره به اینکه آموزش صحیح و اصولی احیای قلبی و ریوی یک امر ضروری است افزود : می توان بدون احتیاج به هیچ وسیله اضافی جان انسانهای زیادی را با انجام این مانور حیات بخش از مرگ نجات داد.
 در این دوره  روشهای بررسی حیات در مصدوم، احیای قلبی و تنفس مصنوعی به مصدوم به شرکت کنندگان آموزش داده شد. 
در پایان دکتر رضا آموزش رئیس بهداشت و درمان ضمن تاکید بر برگزاری منظم دوره های آموزشی  و تقدیر و تشکر از دکتر افشین مکفی مدرس این دوره ، بیان نمود : برگزاری این دوره ها باعث به روز شدن اطلاعات پزشکان و کادر درمان شده و همچنین با احیای درست  ، می توان به فرد زندگی مجدد بخشید . 

 

2
1
6
5
4

 

 
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۴۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید