سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۸
 

اخبار

مصاحبه با دکتر کبری احمدی متخصص داخلی به مناسبت روز فشار خون

دکتر کبری احمدی ؛ کنترل فشار خون در حفظ سلامت کلی جامعه نقش مهم و بسزایی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ، در ابتدای گفتگو، دکتر کبری احمدی به نقش و اهمیت کنترل فشار خون اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت بحث فشار خون به عنوان مهم‌ترین علت نارسایی قلبی، سکته مغزی و مرگ و میر افراد، سازمان بهداشت جهانی، روز 27 اردیبهشت (17 می) را روز جهانی فشار خون اعلام کرده است.
 
وی به کنترل فشار خون در حفظ سلامت کلی جامعه پرداخت و بیان کرد: فشار خون یک بیماری بدون علامت است و ممکن است بیمار مبتلا به فشار خون بالا، در ابتدا هیچ علامتی نداشته باشد و فقط زمانی که دچار عوارض نهایی مانند بیماری‌های کلیوی یا نارسایی قلبی و مشکلات مغزی شود، به این مشکل پی ببرد. در صورتی که با تشخیص بموقع پرفشاری خون، همه این عوارض قابل پیشگیری هستند.
 
دکتر احمدی در ادامه گفتگو به درمان پرفشاری خون با استفاده از دارو اشاره کرد و اظهار داشت: معمولا فشار خون بالاتر از 140 روی 90 میلی متر جیوه را باید با دارو درمان کرد. در صورت تشخیص بموقع فشار خون اولیه، باید با استفاده از دارو در طولانی مدت بیماری را درمان کرد؛ اما فشار خون ثانویه و ناشی از بیماری‌های دیگر، ممکن است به طور موقتی نیاز به درمان داشته باشد.
 
دکتر کبری احمدی متخصص داخلی بیمارستان نفت در پایان این گفتگو اظهار داشت ؛درباره اهمیت پایش فشار خون، توصیه ما این است که تمام افراد با پایش مستمر فشار خون، از میزان آن مطلع شده و با دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب فشار خون خود را کنترل کنند. در صورتی که پزشک، در زمینه فشار خون توصیه خاصی به بیمار کرد، باید حتما آن را جدی گرفت. از سوی دیگر، بیمار هرگز نباید صرفا طبق نظر خود و بدون مشورت با پزشک، داروی فشار خون را قطع یا کم و زیاد کند، چرا که درمان موثر پرفشاری خون، نیازمند همکاری و همراهی دو طرفه پزشک و بیمار است.

خخ8خ

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۰۳
تعداد بازدید : ۵۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید