سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۰

اخبار

مصاحبه با رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری

دکتر عیسی طاهری ؛ معاینات سلامت کار برای حفظ سلامت کارکنان سختکوش منطقه نفتی آغاجاری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در این گفتگو دکتر عیسی طاهری اظهار نمود ؛ معاینات سلامت کار ، هدفمندتر از گذشته تدوین شده و مهمترین اصل در انجام آن، تامین اهداف این معاینات با رعایت الزامات و پیش‌نیازهای این معاینات است.
 
وی افزود : انجام معاینه دوره‌ای به صورت "Job-Specific " یا به عبارت دیگر طراحی و انجام معاینه "بر اساس مواجهه و شغل" و ارجاع کارکنان مشکوک به بیماری‌های شغلی به سرویس‌های تخصصی طب کار پس از پایان معاینات دوره‌ای و در صورت لزوم ارجاع به شورای عالی پزشکی جهت تعیین تکلیف شغلی از طریق ویدئو کنفرانس، مهمترین پیش نیازها و الزامات این معاینات است.
 
وی خاطرنشان کرد:معاینات دوره‌ای (‌periodic examination‌) نوعی پیشگیری اولیه است که با فواصل زمانی معین انجام می‌شوند و انجام دوره‌ای این معاینات به منظور تامین 2 هدف اصلی و عمده شناسایی اولیه و زودهنگام کارکنان مشکوک به بیماری‌های ناشی از کار در مراحل اولیه و قابل درمان و انجام Fitness for Work در کارکنانی که شرایط محیط کار بر روی بیماری آنها تاثیر سوء بر جای می‌گذارد، انجام می‌شود.
 
 دکتر عیسی طاهری تصریح کرد؛در معاینات دوره ای کارکنان مورد سنجش روانی ، معاینات قلب و عروق، معاینات دهان و دندان، تست‌های آزمایشگاهی و.... قرار می گیرند و همچنین با توجه ابلاغیه سازمان معاینات طب کار بانوان شاغل با توجه با حساسیت موضوع به شکل ویژه در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.
 
رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در پایان گفت؛ در سنوات گذشته و در ایام شیوع کرونا مرکز سلامت کار بدون وقفه و تعطیلی با رعایت پروتکل های بهداشتی به کارکنان صنعت نفت آغاجاری خدمات سلامت ارائه کرده و در تلاش هستیم با انجام معاینات دوره ای و ارتقا خدمات سلامت گامی کوچکی در مسیر سلامت و پویایی کارکنان صنعت نفت آغاجاری برداریم.

666
6
99999
76
76
99999
ر677

۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۹۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید