سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۱

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان نفت آغاجاری

سمیرا کاتب : سلامت جسم و با صرفه بودن از نظر اقتصادی شاخصه های زایمان فیزیولوژیک است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ؛ کنفرانس زایمان فیزیولوژیک با هدف آشنایی با این نوع زایمان و گسترش آن در سالن آمفی تئاتر بیمارستان برگزار شد 
 
سمیرا کاتب دکترای مامایی مدرس این دوره ضمن تشریح زایمان فیزیولوژیک مهمترین وجه تمایز آن را عدم دخالت دارویی و پزشکی در این نوع زایمان دانست و گفت : هر چه دخالت انسانی را در زایمان کمتر شود، فرزندان سالمتر و در آینده جامعه شادتری خواهیم داشت.
 
سمیرا کاتب صرفه اقتصادی را نیز یکی از مزایای زایمان فیزیولوژیک ذکر کرد و افزود : با توجه به اینکه هیچ نوع دارو و تجهیزات پزشکی در این زایمان استفاده نمی شود خود بخود در مصرف دارو و تجهیزات صرفه جویی می شود و این خود کمکی به اقتصاد جامعه است .
 
دکترای مامایی تفاوت زایمان طبیعی با زایمان فیزیولوژیک اشاره کرد و یادآور شد : در زایمان طبیعی دخالت دارویی و پزشکی وجود داشته ولی در زایمان فیزیولوژیک هیچ نوع مصرف دارویی و دخالت پزشکی ندارد و از این لحاظ می توان گفت: که زایمان فیزیولوؤیک طبیعی ترین زایمان می باشد.
 
این کنفرانس با پیگیری خانم رمضانی پور مسئول بلوک زایمان، توسط واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری برای ماماهای بلوک زایمان این مرکز برگزار شد.

666
99999
99999

۸ شهریور ۱۴۰۱ ۱۸:۴۲
تعداد بازدید : ۶۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید