سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۴۱
 

اخبار

۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) روز جهانی دیابت

دکتر کبری احمدی؛ با تغییر سبک زندگی و با انجام فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی صحیح می‌توانیم از بروز بیماری دیابت پیشگیری کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری، دکتر كبری احمدی متخصص داخلی بیمارستان نفت در این خصوص گفت؛ دیابت به بیماری‌ اطلاق می‌شود که بر چگونگی مصرف قند (گلوکز) توسط بدن تأثیر می‌گذارد. گلوکز منبع انرژی برای سلول‌هایی بدن و منبع اصلی سوخت مغز می‌باشد.
 
وی افزود؛ دیابت باعث افزایش قند خون شده که قند بیش از حد در خون می‌تواند مشکلات جدی را برای سلامتی انسان ایجاد کند.دیابت بیماری مزمنی است که به دو نوع اصلی نوع 1 و نوع 2 یا وابسته به انسلین یا غیر وابسته به انسلین تقسیم می شود. 
 
 دکتر کبری احمدی تغییر سبک زندگی را در پیشگیری از دیابت مهم دانست و در ادامه گفت ؛ ما با انجام فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی صحیح می‌توانیم از بروز بیماری دیابت پیشگیری کنیم یا آن را به تعویق بیندازیم. سبک زندگی تان را تغییر دهید. وعده‌های غذایی را در ساعات مقرر مصرف نمایید. تحرک روزانه داشته باشید و از بی تحرکی خود داری نمایید.
 
دکتر کبری احمدی متخصص داخلی در پایان خاطرنشان کرد؛ استرس و اضطراب می تواند باعث تشدید دیابت شود و باید استرس و اضطراب خود را کاهش و روحیه ای شاد داشته باشید. رژیم غذایی درست مصرف کنید. در صورت ابتلا به دیابت، به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا رژیم غذایی مخصوص برایتان تهیه کند.بهترین رژیم غذایی، رژیم غذایی متعادل است که شامل پروتئین، کربوهیدرات و سبزیجات در هر وعده غذایی است.

66678

۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۲۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید