سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۱۲
 

اخبار

انجام عمل اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی برای اولین بار در منطقه آغاجاری

دکتر امیر مصفا؛ با تلاش تیم جراحی عمل اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی برای اولین بار در بیمارستان صنعت نفت آغاجاری با موفقیت انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری، دکتر مصفا جراح عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ضمن اعلام خبر انجام موفق این عمل گفت؛ عمل اسلیو معده، به صورت خلاصه، نوعی از انواع جراحی های چاقی می باشد که در آن جراح، حجم معده فرد را کوچک می کند.در این عمل جراحی برشی بر قسمتی از معده داده میشود و قسمت برش داده شده که بیشتر حجم معده را شامل می شود، از معده جدا شده و از بدن خارج می گردد. 
 
دکتر امیر مصفا افزود؛ این عمل امروزه یکی از پرطرفدارترین انواع عمل جراحی چاقی به شمار می رود و دلیل آن، اثرگذاری سریع آن بر کاهش وزن بوده و افراد برای همیشه از چالش های خیلی خطرناک چاقی (دیابت،فشارخون،کبد چرب و ساییدگی مفاصل و ....) رها خواهند شد.
 
جراح عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری تصریح کرد؛ عمل اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی از انواع جراحی های غیرتهاجمی به شمار می رود. این بدان معناست که در این عمل، برشی بر روی شکم داده نمی شود و عمل از طریق ایجاد حفره هایی کوچک بر روی شکم انجام می گیرد. این حفره های کوچک با گذشت مدت زمانی کوتاه و بدون هیچگونه احساس دردی، به سرعت بهبود می یابند.
 
دکتر مصفا در ادامه در مورد عمل انجام شده عنوان کرد؛ بیمار خانم جوان که به علت وزن بالا و شاخص توده بدنی (BMI) ۴۰ نیاز به جراحی داشته که این عمل با تلاش تیم جراحی و بیهوشی اتاق عمل بیمارستان صنعت نفت آغاجاری با موفقیت انجام شد.
 
دکتر امیر مصفا جراح عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در پایان از حمایت های مدیریت بهداشت درمان تشکر نمود و اظهار کرد؛ به زودی برای اولین بار عمل مینی بای پس را در بیمارستان صنعت نفت آغاجاری انجام خواهیم داد.

666
666
666
777

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۸:۲۳
تعداد بازدید : ۲۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید