سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۰

اخبار

مراجعه بیش از 360 هزار نفر به بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در سال گذشته

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در نشست پایان سال کمیته راهبردی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بیان شد : بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز انتخاب اول بخش عظیمی از جمعیت تحت پوشش این منطقه است؛طی سال گذشته بیش از 360 هزار نفر به کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز و مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون مراجعه کرده‌اند.
 به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز،در این جلسه دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ضمن تبریک سال نو هجری شمسی و حلول ماه مبارک رمضان گفت : سال 1401 سالی پر فراز و نشیب ، پرکار و پرتلاش برای بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بود، بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی همه ی  همکاران تقدیر و تشکر نمایم.

افزایش مراجعات به بیمارستان بزرگ نفت و مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

دکتر دهقان با ابراز مسرت از اینکه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز انتخاب اول بخش عظیمی از جمعیت تحت پوشش این منطقه است ، به افزایش تعداد مراجعین به واحدهای مختلف در سال 1401 اشاره کرد و گفت : طی سال گذشته بیش از 360 هزار نفر به کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز و مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون مراجعه کرده‌اند. مدیریت و برنامه ریزی جهت ویزیت تخصصی و دریافت دارو برای روزانه قریب به 1400 بیمار، اقدامی شایسته و قابل تقدیر است که توسط پزشکان و پرسنل کلینیک های تخصصی و خدمات دارویی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 14 هزار بیمار طی یکسال گذشته در بخش های بستری بیمارستان بزرگ نفت اهواز بستری بوده اند گفت : حوزه ی پرستاری و مامایی طی سال 1401 که اندکی از بار مراجعات بیماری کرونا کاسته شده به فعالیت‌های روتین خود بازگشته و خدمات مراقبتی موثری را انجام داده که موجب رضایتمندی بیشتر مراجعین و بیماران شده است.

وی همچنین از انجام بیش از 5 هزار عمل جراحی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز خبر داد.

 وی افزود : در سال 1401 ، قریب به 135 هزار نفر به واحد خدمات تشخیصی مراجعه نموده اند و خدماتی از جمله رادیولوژی ، سی‌تی‌اسکن ، ام‌آر‌آی ، ماموگرافی ، سنگ‌شکن را دریافت نموده اند. آزمایشگاه های بیمارستان بزرگ نفت و مراکز سلامت خانواده نیز در سال 1401 پذیرای بیش از 240 هزار بیمار جهت انجام آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی بوده‌اند. مجتمع توانبخشی بیمارستان بزرگ نفت که در چهار حوزه فیزیوتراپی ، کاردرمانی، گفتار درمانی و توانبخشی قلب فعال بوده نیز به بیش از 53 هزار نفر خدمات رسانی داشته است.

 فعالیت‌های ویژه گروه تخصصی قلب و عروق

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اظهار داشت : به همت گروه تخصصی قلب و عروق بیمارستان بزرگ نفت در سال 1401 ، برای بیش از 2400 بیمار اقدامات تشخیصی و درمانی از جمله آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، آنژیوپلاستی اولیه (Primary PCI) ، پیس میکر و عمل جراحی قلب باز صورت گرفته است.

در حال حاضر روش تایید شده و استاندارد برای درمان سکته حاد قلبی ، انجام آنژیوگرافی ، مشخص کردن رگ درگیر و برطرف کردن انسداد آن با خارج کردن لخته خون یا باز کردن رگ با استنت و بالون است که به آن "آنژیوپلاستی اولیه" یا (Primary PCI)  گفته می‌شود. استاندارد جهانی انجام آنژیوپلاستی اولیه  (Primary PCI) کمتر از 90 دقیقه می‌باشد. این اقدام درمانی اگر در زمان طلایی درمان انجام شود؛ از بسیاری از عوارض و نارسایی های پس از سکته های قلبی پیشگیری می‌کند. در بیمارستان بزرگ نفت اهواز در سال 1401 این اقدام درمانی برای 84 بیمار در زمان طلایی درمان انجام شده است.

 افزایش مراجعات حوزه سلامت کار

دکتر دهقان با اشاره به تبدیل وضعیت شاغلین ایثارگر قرارداد مدت موقت و پیمانکاری در صنعت نفت در سال 1401 گفت: علاوه بر معاینات دوره ای روتین شاغلین صنعت نفت، معاینات بدو استخدام بیش از 15 هزار نفر مشمولین تبدیل وضعبت ایثارگر بند " د" و "و"  نیز در مرکز سلامت کار بهداشت و درمان اهواز انجام شده است که این مهم به همت مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و تلاش کارکنان مجموعه بهداشت و طب صنعتی انجام شده است.

 
دکتر دهقان در خصوص برنامه های سال 1402 این بهداشت و درمان گفت: توسعه مراکز درمانی در واحدهای عملیاتی از جمله اولین اولویت های این مجموعه در سال آینده است.

وی همچنین از ارتقاء کمی و کیفی معاینات صنعتی در سال آینده خبر داد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز افزود: ایجاد ساختار مناسب برای اورژانس پیش بیمارستانی، توسعه زیر ساخت‌ها و اصلاح فرآیندهای این حوزه نیز از دیگر اولویت های بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز می باشد.

وی از تلاش دو مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب جهت سامان دهی اعزام‌های پزشکی شاغلین و خانواده‌های محترمشان خبر داد و گفت : به همت مدیریت عملیات غیر صنعتی مکان‌هایی جهت اسکان بیماران و خانواده ‌های ایشان در کوی فدائیان اسلام در حال آماده سازی است، در بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز اقدامات موثری در جذب پزشکان مجرب‌تر با گرایش‌های تخصصی و فوق تخصصی مختلف و تامین تجهیزات پزشکی به‌روز انجام شده و امیدواریم در سال جدید شرایط اعزام از شهرستان‌ها به اهواز تسهیل گردد.
۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۵,۲۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید