سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۲

اخبار

تجهیز بیمارستان صنعت نفت آغاجاری به دستگاه تمام اتوماتیک کوآگولامتر

دستگاه پیشرفته کوآگولامتر با هدف تجهیز و توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی همگام با فناوری روز دنیا و خدمت رسانی با کیفیت مطلوب و کارآمد به بیماران در واحد آزمایشگاه این مرکز نصب و راه اندازی گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری، مسئول واحد آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری با اعلام این خبر افزود: دستگاه کوآگولامتر فول اتوماتیک succeeder دارای تاییدیه FDA و آزمایشگاه مرجع سلامت و دارای گواهینامه بین المللی ce&iso ۱۳۴۸۵ از مجهزترین و بروزترین دستگاههای موجود در کشور می باشد. 
 
فرزانه کلاهدار همچنین ضمن ابراز خرسندی از این اقدام، از پیگیری مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری و حمایت مدیر عامل محترم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای تهیه این دستگاه تشکر و قدردانی نمود و در ادامه افزود؛ دستگاه کوآگولامتر در واقع یک دستگاه آنالیز انعقادی است و برای تشخیص اختلالات انعقادی ناشی از بیماری های خونی، فیبریلاسیون دهلیزی، آمبولی ریه و DIC و همچنین این دستگاه برای بررسی و پایش بیمارانی که داروی ضد انعقادی مثل هپارین، وارفارین، آسپرین مصرف می کنند استفاده می شود. 
 
وی نیز با اشاره به لزوم تهیه این دستگاه اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این دستگاه تمام مراحل انجام تست به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر انجام شده که این باعث ایجاد نتایج دقیق آزمایشات می شود. 
 
مسئول آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری تصریح کرد: سرعت این دستگاه ۲۶۰ تست PT در هر ساعت می باشد و قابلیت بارگذاری ۶۰ نمونه همزمان در دستگاه وجود دارد و همچنین این دستگاه قابلیت انجام تست ها را با سه متد داشته و امکان انجام نمونه به صورت اورژانس در هر یک از جایگاه های این دستگاه تعریف شده است و تست های غیر نرمال به صورت اتوماتیک تکرار شده و به دلیل تجهیز دستگاه به سیستم pipeting اضافه کردن معرف و پلاسما به صورت خودکار صورت گرفته که میزان خطا را به حد چشمگیری کاهش می دهد. 
 
فرزانه کلاهدار در پایان عنوان داشت؛ این دستگاه پیشرفته قابلیت اتصال به His/Lis را دارد و دارای کامپیوتر all in one می باشد و قدرت ذخیره ۶۰۰ تست و ثبت تمامی مراحل کنترل کیفیت از خصوصیات دیگر این دستگاه بوده، قطعا با راه اندازی این دستگاه پیشرفته نتایج آزمایشات با سرعت بسیار بیشتری ارائه خواهد شد.

 

 
در راستای ارتقا خدمات آزمایشگاهی در بیمارستان نفت دستگاه پیشرفته دیگری به نام سل کانتر فول دیف به منظور ارتقا کیفی آزمایشات هماتولوژی خریداری شده که به زودی در این مرکز راه اندازی خواهد شد.

999
998
998
رسانه جدید

۱۸ تیر ۱۴۰۲ ۲۰:۵۰
تعداد بازدید : ۱۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید