سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۴

اخبار

تجهیز واحد فیزیوتراپی بیمارستان صنعت نفت آغاجاری به دستگاه های پیشرفته

با پیگیری مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری و حمایت های مدیرعامل محترم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت چهار دستگاه پیشرفته فیزیوتراپی خریداری و راه اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری، با پیگیری مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری و حمایت های دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل محترم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت چهار دستگاه پیشرفته فیزیوتراپی (دستگاه لیزر پرتوان،دستگاه سی پی ام، دستگاه شاک ویو تراپی و دستگاه مگنت تراپی) خریداری و راه اندازی شد و همچنین چهار دستگاه قدیمی این واحد به روز شدند.
 
دستگاه های نصب شده در واحد فیزیوتراپی به شرح ذیل می باشد؛ 
 
➖دستگاه لیزر پر توان فیزیوتراپی
 
دستگاه لیزر پر توان فیزیوتراپی اسکنردار مدل Easyone EZ1 ساخت کمپانی LEVEL srl ایتالیا می باشد که این دستگاه پیشرفته باعث کاهش درد و التهاب های اسکلتی، عضلانی و عصبی می شود و در موارد آسیب های عصبی ناشی از تروما و آسیب های ورزشی اثربخشی بسیار بالایی دارد.
 
➖دستگاه سی پی ام 
 
این دستگاه ساخت شرکت مهندسی پزشکی نوین می باشد. این دستگاه ها یکی از دستگاه های مفید و پرکاربرد در فیزیوتراپی هستند که علاوه بر بهبود عملکرد مفاصل به تسریع روند بهبودی نیز کمک می کنند.
 
حفظ و بهبود دامنه حرکتی مفاصل پس از آسیب دیدگی ها و یا انجام جراحی از مهم ترین اهداف درمانی با این دستگاه می باشد. این دستگاه با ایجاد حرکت آهسته و مداوم و غیر ارادی در مفاصل می تواند به پیشگیری از عوارض بیماری ها و همچنین عوارض ناشی از کاهش تحرک پس از جراحی ها کمک کند. مفاصل زانو، لگن‌، مچ پا، شانه، آرنج و مچ دست با نظر فیزیوتراپیست می تواند تحت درمان با دستگاه سی پی ام قرار بگیرند. زمانی که بیمار به دلیل شرایط بیماری و مشکلش قادر به انجام حرکات اکتیو نیست استفاده از این دستگاه برای کمک به کاهش عوارض بی تحرکی توصیه می شود.
 
➖دستگاه شاک ویو
 
دستگاه شاک ویو ساخت کشور ایتالیا
شاک ویو تراپی از روش‌های موثر فیزیوتراپی جهت درمان بیماران اسکلتی عضلانی و همچنین بیماری‌هایی نظیر تنیس البو (آرنج تنیس بازان)، التهاب شانه و … است. از شوک ویو تراپی در مواردی نظیر خار پاشنه، اختلال نعوظ و تنیس البو نیز استفاده می‌شود.
 
➖دستگاه مگنت تراپی
 
دستگاه مگنت تراپی ساخت شرکت مهندسی پزشکی نوین می‌باشد. درمان با این دستگاه یک روش درمانی ایمن و غیر تهاجمی که در آن از انرژی مغناطیسی برای اهداف درمانی در کلینیک های فیزیوتراپی استفاده می شود.
 
این روش درمانی موجب تسکین درد و تسریع روند بهبودی و ترمیم آسیب ها می شود.
 
استفاده از امواج مغناطیس در طی این روش درمانی موجب ایجاد یک میدان مغناطیسی ثابت در بدن شده که می‌تواند به افزایش تعادل و تقویت بدن کمک کند.
 
همچنین دستگاه های جدید تحریک الکتریکی، تحریک الکتریکی روسی، تحریک الکتریکی عصبی– عضلانی، دستگاه تحریکی الکتریکی جریان تداخلی IFC و یونتوفورز جایگزین دستگاههای قدیمی این واحد شدند. 
 
بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری با حمایت های مدیرعامل محترم سازمان بهداشت و درمان در تلاش است با ارتقا خدمات سلامت رضایت مندی مطلوبی به منظور احقاق حق جمعیت تحت پوشش ایجاد نماید.

99
88
999
88
999
77
998
77
88
988
999

۲۳ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۶
تعداد بازدید : ۱۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید