سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۸

اخبار

راه اندازی دستگاه پیشرفته C_ARM در اتاق عمل بیمارستان صنعت نفت آغاجاری

با پیگیری مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری و حمایت های مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت دستگاه سی آرم C_ARM در اتاق عمل بیمارستان نفت نصب و راه اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری، دستگاه سی آرم C_ARM ساخت کمپانی Genoray کره ی جنوبی، با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال در اتاق عمل بیمارستان نفت نصب و راه اندازی شد.
 
دستگاه سی آرم C_ARM که به دلیل داشتن یک بازوی C شکل اینگونه نام گذاری شده است، می تواند تصاویری به صورت Real Time و با کیفیت و رزولوشن بالا حین جراحی در اختیار جراحان قرار دهد.
 
این دستگاه ویژه اتاق عمل بوده و در جراحی های حساس همچون ارتوپدی، مغز و اعصاب، ارولوژی و خارج سازی جسم خارجی از بدن و .. مورد استفاده قرار می گیرد.
 
دستگاه سی آرم C_ARM با تصویربرداری اشعه ایکس و توانایی‌ رادیوگرافی حین اعمال جراحی، دید مناسبی از آناتومی بدن بیمار به جراحان داده و بخصوص در جراحی نواحی حساس بدن بسیار کاربرد دارد.
 
این سیستم پیشرفته که بازوی آن قابلیت حرکت و چرخش در چهار محور متفاوت را دارد، تصاویر ایکس ری را به صورت real time با رزولوشن بسیار بالا تولید می‌کند و به پزشک این امکان را می دهد که فرآیند عمل جراحی را مشاهده کرده و به سرعت اصلاحات لازم را انجام دهد.
 
قطعا با تجهیز بیمارستان صنعت نفت آغاجاری به این دستگاه پیشرفته کاهش موارد اعزام بیماران، جلوگیری از رفت و آمدهای پر خطر و خسته کننده به مراکز دیگر را فراهم می نماید.

777

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۹:۳۵
تعداد بازدید : ۱۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید