سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۵۱

اخبار

بررسی راهکارهای مقابله با کرونا در بهداشت و درمان آغاجاری

تاکنون موردی از بیماری ویروس کرونا در این منطقه مشاهده نشده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ، کمیته مدیریت خطر و بلایا به ریاست دکتر فرید خدری سرپرست بهداشت و درمان و با حضور دکتر کبری احمدی رئیس بیمارستان ، افسانه وارسته سرپرست خدمات پشتیبانی و کلیه مسئولین بخش ها و واحدهای درمانی و پشتیبانی جهت بررسی راهکارهای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سالن آمفی تئاتر بیمارستان نفت برگزار گردید.
رئیس بهداشت و درمان طی سخنانی ضمن اشاره به انتشار و گسترش ویروس کرونا در کشورهای مختلف ، میزان آگاهی مردم ایران را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اطلاع رسانی خوبی توسط فضای مجازی و سایت های خبری در مورد این بیماری صورت گرفت و مردم تقریبا در جریان اهمیت این مشکل قرار گرفتند.

وی یکی از معضلات کنونی را بازار شایعات ذکر کرد و اظهار داشت: متاسفانه عده ای عمدا برای ترساندن مردم شایعه می سازند و بعضی دیگر نیز ندانسته آنها را همراهی می کنند و به شایعات در مورد این بیماری در ایران دامن می زنند.

رئیس بهداشت و درمان آمادگی مراکز درمانی را برای این مشکل و مشکلات مشابه یک ضرورت توصیف کرد و تاکید نمود: با وجودی که این بیماری هنوز وارد ایران نشده اما بایستی در اوج آمادگی باشیم چون تضمینی برای عدم ورود این بیماری وجود ندارد.

سپس تیم درمانی شرکت کننده در کنفرانس توجیهی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور شامل دکتر سید محمود فاطمی معاون دارو و درمان ، سیده ایمان سویطی مدیر پرستاری و مهندس احسان طیبی مسئول بهداشت محیط هر کدام جداگانه نتایج و اطلاعات حاصله از کنفرانس اهواز را به سمع اعضای کمیته رساندند.

در ادامه مقرر گردید: فضای مخصوص بیماران مشکوک تنفسی در اورژانس در نطر گرفته شود و همچنین ماسک های N95 و وسایل حفاظت فردی به میزان کافی در اختیار کادر درمان قرار گیرد.

همچنین جهت برگزاری کنفرانس آموزشی ویروس کرونا در شرکت نفت آغاجاری و منطقه میانکوه تصمیم گیری شد.

ثق
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۱۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۶۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید