مدیریت بحران مربوط به شیوع بیماری کوید 19 و تبادل اطلاعات شبانه روزی با جمعیت تحت پوشش و ستاد سازمان از جمله وظایف این مرکز می باشد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کوید 19 و مدیریت بحران ناشی از آن و از ابتدای بروز مورد مثبت کرونا در ایران ، مرکز فرماندهی عملیات فوریتی (EOC) در این بهداشت و درمان به صورت 24 ساعته فعال و راه اندازی شد.
این مرکز دارای یک خط تلفن شهری ، یک خط تلفن همراه اول ، یک خط تلفن ایرانسل ، یک خط تلفن داخلی و یک خط فکس می باشد که به صورت شبانه روزی در حال ارتباط با مرکز EOC ستاد سازمان ، مراکز معین و همچنین مراکز مدیریت بحران شرکت های صنعت نفت منطقه می باشد.
همچنین نقشه های مناطق خطر ، تلویزیون ، رادیو ، رایانه و خط برید جهت مکاتبات اداری در این دفتر مستقر می باشد.
پیگیری امور بیماران تنفسی ، پاسخگویی به سوالات مردم ، ارتباط شبانه روزی با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، ستاد رها و شبکه بهداشت و درمان امیدیه از اهم وظایف این مرکز می باشد.
یکی دیگر از وظایف EOC منطقه آغاجاری تماس روزانه با بیماران مبتلا به کوید 19 و همچنین بیماران مشکوک به کرونا و رصد بیماری آنها از نظر بهبود یا وخیم شدن وضعیت این بیماران می باشد.
آمارگیری از درمانگاه های خانواده و عملیاتی در هر شیفت ، ارسال روزانه آمار بیماران مبتلا و مشکوک به ستاد سازمان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه از دیگر وظایف این مرکز فرماندهی می باشد.
رصد مرخصی های استعلاجی کارکنان صنعت نفت ، نظارت بر غربالگری مراجعین در مراکز درمانی و شرکت های نفت و گاز منطقه ، نظارت بر صدور گواهی سلامت برای کارکنان اقماری که از استراحت به سرکار برمی گردند و جلوگیری از ورود افراد مشکوک تنفسی به محل کار از دیگر وظایف این مرکز می باشد.