سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۳

اخبار

گرامیداشت روز جهانی ماما در بهداشت و درمان منطقه آغاجاری

به مناسبت 15 اردیبهشت روز جهانی ماما از ماماهای بهداشت و درمان منطقه آغاجاری تقدیر به عمل آمد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری با حضور دکتر خدری رئیس بهداشت و درمان ، دکتر کبری احمدی و تعدادی دیگر از مسولان ،  از ماماهای شاغل در این مرکز درمانی، تقدیر و قدردانی بعمل آمد.
دکتر خدری  ضمن تبریک فرارسیدن 16 اردیبهشت (5 می) روز جهانی مامایی اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود بحران کرونا که در حال حاضر در آن بسر می بریم و همچنین مامایی یکی از مشاغل سخت به حساب می آید به دلیل اینکه ماماها در حالت طبیعی باید نگرانی و استرس مادر را در دوران بارداری و زایمان کنترل کنند و مراقب سلامت مادر باشد و از سوی دیگر در صورت مواجهه شدن با بیمار کرونایی وظیفه ماماهای عزیز می باشد که با کنترل استرس خود،  از استرس مادران نیز بکاهند.
رئیس بهداشت و درمان همچنین گفت: ماما باید طوری با بیمار برخورد کنند که مادر علائم خود را بگویدحتی اگر مبتلا به بیماری کرونا باشد و با اعتماد کامل روند زایمان را طی نماید.
سپس دکتر احمدی رئیس بیمارستان ضمن تبریک 16 اردیبهشت روز ماما و ضمن تشکر از زحمات ماماها که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و کودک را بر عهداه دارند گفت: خدمات مامایی بسیار گسترده است و علاوه بر حمایت از مادر و کودک در لحظه تولد، شامل رشد و پایش کودک، ترویج تغذیه با شیر مادر و خدمات بلوغ، یائسگی و ... می باشد.
وی به شیرینی و خوشحالی تولد نوزاد اشاره کرد و اظهار داشت : ماماها زندگی جدیدی به خانواده ها می بخشند و اعتمادی که مادر و خانواده بیمار به ماماها در به دنیا آمدن فرزندشان دارند جایگاه این شغل را از بعد عاطفی نیز برجسته تر می کند.
وی همچنین خواستار ارتقای کیفیت کار مامایی جهت تداوم چنین اعتمادی شد و بر نقش آموزش در ارتقا این حرفه تاکید کرد.
 
در پایان هر کدام از ماماها به صورت جداگانه در مورد نقش و جایگاه مامایی سخن گفته و در پایان از خانم راشدی بعنوان ماما نمونه با تقدیم هدیه قدردانی شد.

خبر
خبر

خبر
خبر

 

 

 

 
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۵۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید