سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۰

اخبار

تشریح اقدامات پشتیبانی منطقه آغاجاری در بحران کوید 19

افسانه وارسته رئیس خدمات پشتیبانی: اولویت ما ایجاد آرامش خاطر برای کادر درمان با تامین تجهیزات و امکانات حفاظتی مرغوب است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ، رئیس خدمات پشتیبانی این منطقه اقدامات حوزه پشتیبانی را در بحران بیماری کرونا ویروس تشریح کرد.
افسانه وارسته به تاریخچه این بیماری و شیوع آن در چین اشاره نمود و گفت: با توجه به مسئولیت خطیر حوزه پشتیبانی در ایجاد اطمینان و حفظ آرامش کارکنان و نداشتن دغدغه در مورد کمبود تجهیزات حفاظتی  ، تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا هیچگونه کمبود و نقصانی در وسایل مورد نیاز نداشته باشیم.

وی کمبود شدید وسایل حفاظتی در ابتدای بحران را یک تجربه تلخ در کشور توصیف کرد و اظهار داشت: هجوم یکباره مردم ، نهادها و سازمان ها برای خرید تجهیزات حفاظتی  باعث شده بود که بعضی از اقلام کمیاب شود ولی با این حال ما طوری برنامه ریزی کردیم تا ضمن مدیریت وسایل موجود و داشته های قبلی ،در تهیه اقلام مورد نیاز  دچار مشکل نشویم.

رئیس خدمات پشتیبانی همچنین افزود:تمام‌ تلاش ما بر تهیه و تدارک اجناس مرغوب و استاندارد بود و از این لحاظ در طراز بیمارستان های برتر کشور عمل کردیم.
 
وارسته به تعدادی از اقلام حفاظت فردی اشاره کرد و بیان نمود: تهیه لباس حفاظت فردی معروف به لباس فضایی ، ماسک سه لایه و شش لایه ، ماسک N95 ، گان ضد آب ، گان ساده ، شیلد محافظ صورت ، محلول ضدعفونی کننده سطوح ، محلول ضدعفونی کننده دست ، محلول وایتکس از بهترین نوع در جهت حفظ سلامت پرسنل درمان با برنامه ریزی دقیق انجام شده است.
گندزدایی اماکن و فضاهای بیمارستان و درمانگاه های تابعه ، توزیع دستکش و پاک کننده‌ها با پایه الکل و ضدعفونی مستمر سطوح به صورت روزانه از دیگر اقدامات مورد اشاره رئیس خدمات پشتیبانی بوده و یادآور شد: تمامی این برنامه ها به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و توسط همکاران بخش خدمات و تنظیفات و همچنین همکاران  واحد بهداشت به صورت مستمر در حال انجام است.

 

وی  ادامه داد: با توجه به عدم وجود دستگاه سی تی اسکن در منطقه ، از ابتدای شروع بحران کرونا تاکنون بیش از 50 مورد اعزام بیماران کرونایی به اهواز ، 25 مورد اعزام به  ماهشهر و 60 مورد ماموریت جهت آوردن وسایل مرتبط با کرونا با حفظ پروتکل بهداشتی توسط رانندگان ترابری انجام گرفته است.

 

افسانه وارسته اهمیت آموزش را در بحران کوید 19 مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دوره های آموزشی به صورت غیرحضوری ، جزوه  و مجازی (اتوماسیون اداری و شبکه های اجتماعی) جهت کارکنان انجام می پذیرد.

 

همچنین آموزش جمعیت تحت پوشش به صورت چهره به چهره در واحد تریاژ ، آموزش میدانی در بازدید از مناطق عملیاتی ، آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تکثیر پوستر و پمفلت صورت گرفته است.

 

 رئیس خدمات پشتیبانی همچنین افزود: توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف جهت بیماران و کارکنان در بیمارستان و درمانگاه ها با نظارت کامل و در شرایط کاملا بهداشتی صورت می پذیرد.
 

 

 

 

 
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۱۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید