سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۲۱

اخبار

عملکرد مرکز سلامت کار منطقه آغاجاری در بحران کووید 19

دکتر عیسی طاهری: مهم ترین اولویت مرکز سلامت کار حفظ سلامت کارکنان و انجام مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس کوید 19 در صنعت نفت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری رئیس مرکز سلامت کار عملکرد این مرکز را در بحران کووید 19 تشریح کرد.

دکتر عیسی طاهری مهم ترین اولویت مرکز سلامت کار را حفظ سلامت کارکنان و انجام مراقبت های بهداشتی عنوان کرد و گفت: نظارت بر رستوران ها ، کمپ های اقامتی ، گندزدایی و ضد عفونی محیط های کاری و مداخلات حوزه سلامت از ابتدای شروع بحران کرونا تا کنون ، به صورت شبانه روزی و بدون وقفه در حال انجام است.

رسانه جدید

وی راه اندازی مرکز فرماندهی عملیات فوریتی {EOC) با بکارگیری نیروهای زبده را یک اقدام موثر دانست و اظهار داشت: پیگیری روزانه وضعیت شیوع بیماری کوید 19 در بین کارکنان و سایر مردم بومی منطقه ، ارتباط روزانه و تنگاتنگ با واحدهای HSE شرکت های نفت و گاز منطقه و بیماریابی از مهم ترین وظایف این مرکز می باشد.

دکتر طاهری ارسال گزارش روزانه به ستاد سازمان ، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های مرتبط را از دیگر وظایف مرکز EOC توصیف کرد و بیان نمود: رصد بیماران شاغل صنعت نفت که در بیمارستان های معین و دیگر بیمارستان ها بستری می شوند و پیگیری وضعیت بیماران قرنطینه خانگی از دیگر فعالیت های مرکز سلامت کار می باشد که در قالب EOC انجام می شود.

رئیس مرکز سلامت کار منطقه آغاجاری همچنین ادامه داد: طبق دستورالعمل ستاد سازمان بهداشت و درمان ، معاینات دوره ای که از ابتدای بحران کرونا متوقف شده بود طی روز های اخیر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به تعداد محدود شروع شده است.   

معاینات پایش شاغلین مبتلا به کووید 19 جهت برگشت به کار ، انجام امور ضروری در دندانپزشکی طب صنعتی  ، پایش پرسنل از طریق لینک NO CORONA ، پایش شاغلین پر خطر جهت نحوه حضور در محیط کار. و راه اندازی درمانگاه 16 ساعته جهت تریاژ و نمونه گیری مراجعین.و بیماران تنفسی از دیگر فعالیت های مورد اشاره رئیس مرکز سلامت کار بود.

دکتر طاهری عملکرد سامانه نوکرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: توزیع ، جمع آوری و ثبت دفاتر شرح حال پرسنل  طبق سامانه NO CORONA ، به کارگیری نیروهای امور ورزش ، آموزش و واحدهای غیرفعال بیمارستان جهت ثبت دفاتر NO CORONA و تهیه و توزیع پمفلت های آموزشی مقابله با کرونا از دیگر اقدامات انجام شده توسط این مرکز می باشد. 

عضو ستاد کرونای صنعت نفت آغاجاری  بازدیدهای سرزده را یکی دیگر از برنامه های موثر در بحران کوید19 ارزیابی کرد و تصریح نمود: اعضای ستاد کرونا طی این بازدیدها ، روند اجرای دستورالعمل های مربوط به کرونا ، رعایت فاصله گذاری و مشکلات و نواقص را بررسی و چاره جویی می کنند.

دکتر طاهری اهم نکات مورد بازدید را برشمرد و اظهار داشت: بازرسی از کمپ های اقامتی ، غذا خوری ها ، آشپزخانه ها ، نظارت و تاکید بر شست وشوی مکرر دست ها و ستفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی در محیط کار و سرویس های ایاب و ذهاب ، نظارت بر گندزدایی و ضد عفونی محیط های کاری ، اداری ، صنعتی و کمپ ها و بررسی اقدامات انجام شده در این بازدیدها مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین بازدید از انبار مواد غذایی ، مصاحبه با شاغلین جهت سنجش میزان آگاهی راجع به کووید 19 و دستورالعمل های مرتبط و رفع اشکالات موجود جزو برنامه بازدیدهای سرزده می باشد.

وی فرآیند اقدامات در مورد بیماران کوید مثبت را توضیح داد و اضافه کرد: شاغلین مبتلا پس از طی دوره درمان و قرنطینه خانگی جهت بازگشت به کار فراخوان شده و ما در مرکز سلامت کار ، معاینات برگشت به کار این افراد را براساس دستورالعمل سازمان انجام می دهیم.

خبر

رئیس مرکز سلامت کار منطقه آغاجاری فرآیند برخورد با بیماران مشکوک به کرونا را توضیح داد و تصریح کرد: شاغلین مشکوک به واحد تریاژ بیمارستان یا درمانگاه 16 ساعته ارجاع داده می شوند و در مورد نیروهای اقماری نیز به این شکل عمل می شود که این نیروها در بدو ورود پایش ، تریاژ و تب سنجی می شوند.

دکتر طاهری در پایان بر فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید کرد و خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط کار و منزل شد.

خبر

 

 

۱۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۱
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۷۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید