سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۴

اخبار

تشریح فعالیت های بیمارستان نفت منطقه آغاجاری در بحران کرونا

دکتر کبری احمدی: آموزش اقدامات پیشگیرانه در کنار راه اندازی تریاژ تنفسی و بخش های بستری کرونا از جمله فعالیت های این مرکز در بحران کرونا بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری  رئیس بیمارستان شهید ایرانپور امیدیه عملکرد این بیمارستان را در خصوص کنترل و مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.
دکتر کبری احمدی ابتدا به ساختار فعلی بیمارستان اشاره کرد و ضمن معرفی بخش ها و واحدهای آن گفت: بیمارستان شهید ایرانپور دارای اورژانس ، 5 بخش بستری ، اتاق عمل ، زایشگاه ، دیالیز ، رادیولوژی ، آزمایشگاه ، فیزیوتراپی و کلینیک های تخصصی است.
وی ادامه داد: با توجه به  افزایش شیوع بیماری کووید 19 در شهرستان امیدیه و روستاهای تابعه و  در راستای پیشگیری و حفاظت از پرسنل و خانواده‌های کارکنان و مسئولیت‌های اجتماعی، اقدامات پیشگیرانه ای جهت جلوگیری از شیوع  و مقابله با ویروس کرونا انجام شد.

 

اقدامات پیشگیرانه آموزشی از زمان بحران کرونا تا کنون
متخصص داخلی اقدامات و فعالیت های آموزشی را توضیح دادو گفت: آموزش به پرسنل دررابطه با گایدلاین های وزارت بهداشت ونفت و UPDATE کردن گایدلاین ها طبق دستور و پروتکل وزارت بهداشت ، آموزش به کادر پرستاری و خدمات و پزشکان  از نظر حفاظت فردی از مهم ترین برنامه های اجرا شده می باشد.
رئیس بیمارستان شهید ایرانپور اجرای کامل دستورالعمل های وزارتی ،گذاشتن وبینار وهمکاری با وزارت بهداشت و کاهش فراخوان خانواده ها به جهت کم کردن تماس و رعایت فاصله اجتماعی را از دیگر برنامه های اموزشی اجرا شده توصیف کرد.
وی ارتباط موثر و مستقیم بر درمان وشناسایی بیماران پرسنل شرکت نفت را از دیگر برنامه ها بیان کرد و ادامه داد: حضور در مناطق عملیاتی و آموزش چهره به چهره ، تاکید بر شستشوی مرتب دست ها ، استفاده از ظروف یکبار مصرف و بازرسی روزانه آشپزخانه ها نیز اجرا و عملیاتی شد.
نماینده علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  به راه اندازی تریاژ زنان باردار مشکوک به کوید و آموزش پرسنل مامایی اشاره کرد و بیان نمود: کنفرانس ها و وبینارهای آموزشی زنان باردار ،انجام تست PCR جهت پرسنل و کارکنان بهداشت و درمان ، ارتباط موثر بین بخشی و آموزشی جهت آموزش حفاظت فردی و کم کردن ساعت کاری پرسنل روزکار طبق دستورالعمل ستاد کرونای ستان خوزستان از دیگر فعالیت های این بیمارستان بود که به منظور کنترل کرونا انجام گردید.
دکتر احمدی همچنین توضیح داد: ترخیص نیروهای با مشکلات قلبی و ضعف سیستم ایمنی و بارداری ، راه اندازی تریاژ در درمانگاه های بهداشت و خانواده و طب صنعتی و حفاظت کامل پرسنل آزمایشگاه درارتباط با انجام آزمایشات کرونا نیز در این مدت عملیاتی شد.
رئیس بیمارستان نفت منطقه آغاجاری راه اندازی EOC و برقراری ارتباط بین واحدها و EOC را نیز از دیگر برنامه ها ذکر کرد و تشریح کرد: ایجاد گروه های مجازی جهت آموزش پروتکل ها در فضای مجازی ، احداث 2 تخت تحت نظر اورژانس ، راه اندازی تریاژ تنفسی ، راه اندازی لاین خاکستری  ، راه اندازی 2 بخش کرونا با 32 تخت بستری و راه اندازی مرکز 16ساعته با همکاری شبکه بهداشت و درمان امیدیه نیز انجام شد.
عضو ستاد کرونای شهرستان امیدیه به کاهش مراجعات به کلینیک ها و پیگیری تلفنی و تحویل داروهای بیماران مزمن درب منزل اشاره کرد و گفت: راه اندازی کال سنتر با شماره 1519 ، راه اندازی و اجرای سامانه NO CORONA ، تریاژ پزشکان غیربومی  بدو ورود و آموزش کارکنان حمل ونقل و قرار دادن وسایل حفاظت فردی کامل در اختیار آنها ، اقدامات دیگر این بهداشت و درمان بود.
دکتر احمدی رایگان کردن هزینه های درمانی بیماران مشکوک و محتمل کارمندان پیمانکاری و قراردادی و ارکان ثالث
را مورد توجه قرار داد و افزود: هزینه های درمانی بیماران کرونا مثبت  در ابتدای این بحران و جهت تشویق مردم به عدم پنهان کاری رایگان گردید تا مردم بیشتر با کادر درمان همکاری نمایند.
 
اقدامات لازم  برای حفاظت کارکنان: 
رئیس بیمارستان شهید ایرانپور در ادامه به اقدامات حفاظتی کارکنان پرداخت و گفت: ماسک N95 برای کارکنان درمانی و همچنین ماسک جراحی یا طبی برای تمام کارکنان اعم از درمانی و غیر درمانی  و شیلد مرغوب به تعداد کافی تهیه و توزیع گردید.
متخصص داخلی در ادامه بیان نمود: تمامی رانندگان آمبولانس که وظیفه انتقال بیماران تنفسی را به عهده دارند مجهز به وسایل حفاظت فردی مثل ماسک مناسب– گان ضدآب و عینک محافظ شدند و لباس فضایی ، محلول های شستشوی دست و محلول گندزدای سطوح طبق استاندارد و زیرنظرکارشناس بهداشت محیط تهیه و دراختیار همه بخش های درمانی قرارداده شد.

 

فعالیت های درمانی مستقیم:

رئیس بیمارستان شهید ایرانپور امیدیه در ادامه به آمار بیماران بستری و خدمات پاراکلینیکی اشاره کرد و بیان نمود:

از ابتدای اسفند 98 تا پایان مهر 99 در بخش آزمایشگاه 18200 نفر به آزمایشگاه مراجعه کرده که 3260 نفر مشکوک به کرونا بوده اند و همچنین حدود21 هزار گرافی مرتبط با بیماری کرونا انجام شد.

دکتر احمدی در پایان بر رعایت فاصله اجتماعی ، ماسک زدن و شستشوی دست ها تاکید کرد و گفت: کادر درمان با تلاش شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند که لازم می دانم از تلاش ها ، زحمات و خدمات بی وقفه آنها سپاسگزاری کنم.

 
۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۱۵:۱۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید