سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۱۱

اخبار

تشریح اقدامات واحد تدارکات بهداشت و درمان آغاجاری در بحران کووید 19

محمد مراد احمدی رئیس تدارکات گفت : واحد تدارکات پا به پای کادر محترم درمان در تلاش برای مدیریت بحران کرونا سنگ تمام گذاشته است.
گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ،  رئیس واحد تدارکات به تشریح عملکرد این واحد در مهار بحران کرونا پرداخت و  ضمن تشکر از کارکنان واحدهای درمانی و مدافعان سلامت که خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند گفت : واحد تدارکات نیز مانند واحدهای درمانی و اداری  این مرکز ، قبل از شیوع و گسترش بحران کرونا در استان خوزستان با پیش بینی احتمال شیوع گسترده بیماری کوید 19شروع به تهیه اقلام حفاظتی موردنیاز نمود.
محمد مراد احمدی به فعالیت های چند ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: با تشکیل کمیته مدیریت بحران کوید 19 به طور مرتب در جلسات این کمیته حضور یافته و خواسته های واحدها را طبق دستوالعمل های سازمان های بالادستی رصد و برآورده نمودیم.
وی در مورد اقلامی که توسط واحد تدارکات برای پشتیبانی از مدیریت بحران کوید 19 تهیه گردید گفت: تجهیزاتی که تهیه و تدارک دیده می شود عموماً دو نوع هستند یکبار مصرف و چند بار مصرف وهمچنین محلول های ضد عفونی دست ،سطوح و دستگاه های پزشکی و ابزار نیز جز وسایل تهیه شده از سوی واحد تدارکات می باشد.
از اقلام یکبار مصرف می توان انواع ماسک ،گان معمولی و ضد آب ،لباس حفاظتی و انواع دستکش و از اقلام چند بار مصرف هم می توان از چکمه ،عینک محافظ ،دستگاه تب سنج غیر تماسی ،شیلد، دستگاه پالس اکسیمتر و پمپ های سم پاشی و ....را نام برد. 
احمدی در خصوص تهیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز در بحران کوید19 با توجه به کمیاب یا نایاب بودن آنها در این شرایط خاص اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده از اقلام حفاظتی در سطحی وسیع تر به یکباره در سطح کشور با کمبود شدید کالاهای فوق و افزایش بدون ضابطه قیمت ها روبرو شدیم که این وضع به دلیل افزایش مصرف ، کاهش مواد اولیه، تحریم ها ،افزایش نرخ ارز و سود جویی بعضی از افراد فرصت طلب به وجود آمد و متاسفانه به علت تداوم حالت های فوق و به خاطر گسترش و شیوع شدید ویروس کرونا تا کنون نیز با این مشکل در برخی از اقلام روبرو هستیم .
رئیس تدارکات در ادامه بیان نمود: به رغم وجود کمبود ها و مشکلات عدیده ای که برای تهیه اقلام مورد نیاز وجود داشته و دارد واحد تدارکات با تلاش ها و پیگیر هایی که انجام داده و می دهد سعی کرده به هر ترتیبی که شده است تجهیزات مورد نیاز را با کیفیت و قیمت مناسب از هر جای ایران اسلامی که ممکن باشد تهیه  و در اختیار همکاران گرامی و پرتلاش خود قرار دهد.
اقلامی که تا کنون تهیه شدند و می شوند از استان ها ی تهران ،خوزستان ،اصفهان ،گیلان ،سمنان ، خراسان رضوی و گلستان بوده است و پیگیری ها همچنان ادامه دارد.
احمدی همچنین ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف و تقاضا ، کمبود اقلام فوق و بالا بودن هزینه خرید سعی شده با هماهنگی مدیریت محترم اقلام بر طبق پروتکل های ابلاغی و به شکل کنترل شده و بر حسب نیاز واقعی در اختیار واحد ها قرار داده شوند.
رئیس تدارکات در مورد فرآیند تهیه و تدارک تجهیزات و ملزومات گفت : فرآیند تهیه و تدارک تجهیزات و ملزومات به این  شکل است که اقلام مورد نیاز از طریق مسئولین واحدها و با هماهنگی کارشناس تجهیزات پزشکی به انبار ملزومات پزشکی اعلام شده ، بعد از بررسی درخواست ها  و انجام مراحل اداری برای خرید به واحد تدارکات عودت داده خواهند شد و پس از آن و طی تشریفات و ضوابط ابلاغی اقدام به خرید صورت می گیرد.
لازم به ذکر می باشد تا آنجا که امکان داشته باشد نمونه اقلام قبل از خرید در اختیار کارشناس تجهیزات پزشکی و واحد های مصرف کننده قرار داده می شود و پس از تست و تایید کیفیت کالا، اقدام به خرید صورت می گیرد.
وی گفت :  اقدامات احتیاطی برای تشدید بحران بخصوص تشدید بحران بیماری های تنفسی در فصل پاییز در نظر گرفته شده است  که با شیوع بیماری کرونا این امور پس از بررسی و برآورد نیاز های احتمالی شروع به خرید و انبار اقلام حفاظتی نمود ه است و به لطف خداوند متعال فعلاً کمبود خاصی به جز دستکش لاتکس ونیتریل  نداریم که با توجه به کمبود شدید آن در بازار در حال تهیه می باشد ولی چون سهمیه بندی است به سختی قابل تهیه می باشد.  اما برای اینکه در آینده با مشکل مواجه نشویم به محض اینکه کالایی در انبار به یک حد مشخصی رسید بلافاصله اقدام به خرید خواهد شد تا کمبودی حاصل نشود.
رئیس تدارکات در پایان از تلاش ها و زحمات همکاران خود در واحد تدارکات تقدیر نمود و تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور تمام تلاش خودر را برای رفع کمبودهای بهداشت و درمان آغاجاری می نمایند.
 
 
 
۵ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۲۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۵۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید