سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۱

اخبار

گفتگو با سرپرستار بخش کرونا بیمارستان نفت منطقه آغاجاری

قاسم سروی: کوید19 به ما آموخت که پرستاری فقط شغل نیست بلکه مجاهدت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و به منظور آشنایی بیشتر با زحمات و خدمات کارکنان بخش کرونای بیمارستان شهید ایرانپور امیدیه به گفتگو با سرپرستار این بخش پرداختیم که چکیده آن تقدیم خوانندگان محترم می گردد:

ابتدا خود را معرفی بفرمایید؟

قاسم سروی سرپرستار بخش کوید19و از سال 1374 در بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری مشغول به کار می باشم.

چرا حرفه پرستاری انتخاب کردید؟

ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ، با توجه به علاقه ای که در دوران کودکی به حرفه های پزشکی و پیراپزشکی داشتم و جهت خدمت به همنوعان و افراد نیازمند به خدمات درمانی ، این حرفه را انتخاب کردم.

خبر

بخش کوید 19 چند تخت دارد و نحوه مداوای بیماران کرونایی چگونه هست؟

بخش اصلی کوید19 شانزده تا تخت دارد و البته بخش داخلی زنان هم بخش کمکی کوید19 می باشد که آن هم شانزده تا تخت دارد و در ایام اوج بیماری که ظرفیت بخش اصلی تکمیل می شود از بخش کمکی هم استفاده می کنیم.

نحوه درمان بیماران نیز به این صورت هست که  بیماران مشکوک به کوید19 پیش از بستری و یا بعد از آن ، تست تخصصی  و  در بعضی از آنها سی تی اسکن ریه انجام می دهند و سپس بر حسب شدت و علائم بیماری با دستور متخصص مربوطه ، درمان آنها طبق آخرین پروتکل  های درمانی انجام می شود.

امکانات بیمارستان نفت در چه حد است و آیا داروهای و تجهیزات لازم برای درمان بیماری کوید 19 در بیمارستان وجود دارد؟

امکانات کاملا خوب و رضایت بخش است و از نظر وجود متخصص داخلی و پرستاری  در حد عالی است ، از لحاظ دارویی نیز همه داروهای لازم در اختیارمان می باشد و هیچگونه کمبودی وجود ندارد. 

نقش پرستاران را در درمان بیماران کرونایی توصیف بفرمایید؟

کوید19 به ما آموخت که پرستاری فقط شغل نیست بلکه مجاهدت است. در برهه ای از زمان که همه از بیمار کرونایی فرار می کردند پرستار بود که دست محبتش را به سوی بیمار درمانده کرونایی دراز کرد. 

پرستار به عنوان کادر درمان بیشترین زمان را در کنار بیمار می گذراند و در جریان دقیق مداوای بیماران می باشد

پرستار نقش بسیار مهمی در درمان بیماران کرونایی دارد و با پیگیری دقیق و گزارش وضعیت بیمار به پزشک متخصص ، در درمان بیماران و بهبودی آنها نقش اساسی دارد.

آمار بالای شهدای پرستار در بحران کرونا نشان دهنده حضور بی نظیر این قشر در مبارزه با این بیماری است.

اگر توصیه یا صحبتی به مناسبت روز پرستار دارید  بفرمایید؟

از مدیریت محترم بهداشت و درمان به خاطر حمایت ، پشتیبانی و تهیه وسایل و تجهیزات پزشکی تشکر و قدردانی می کنم.

همچنین از همکاران ، پرستاران ، نیروهای خدمات و بویژه همکاران پرتلاش و زحمتکش بخش کرونا تشکر می کنم و برای آنها آرزوی سلامتی دارم. و ضمن احترام به سنن و رسوم ایرانی و گرامیداشت شب یلدا ، از مردم شریف ایران عاجزانه درخواست می کنم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در قطع زنجیره این بیماری مهلک و خطرناک با ما همکاری نمایند.

خبر

۲۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۶۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید